سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

علت اعلام نگرانی روسیه از روند کند مذاکرات هسته‌ای ایران چیست؟

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به درگیری شدید روسیه با غرب بر سر تحریم‌ها که منجر به آشفتگی روابط سیاست خارجی این کشور شده اگر بعضی از کشورهایی مانند ایران، عراق و سوریه در منطقه، از اوضاع بسامان‌تری برخوردار باشند، برای وضعیت داخلی و خارجی روسیه نیز مناسب‌ خواهد بود.

"محمد بهاری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به اینکه علت نگرانی روسیه از کند بودن روند مذاکرات چه می‌تواند باشد، گفت:اعلام نگرانی که روسیه از کند بودن روند مذاکرات دارد، طبیعی و به حق است.

وی ادامه داد: درحالی که برای مذاکرات هسته‌ای زمان زیادی گذاشته شده و در سطح بین‌المللی به طور گسترده‌ای به عمل آمده، میبینیم که این کشورها نمی‌توانند تصمیم درست را درباره مذاکرات و نتیجه آن بگیرند، از طرفی هم می‌خواهند تکلیف را یکسره کنند چون قطعا منافع بیشتری به دست خواهند آورد و از سوی دیگر شاهد بهانه جویی آمریکا هستیم.

وی افزود: روسیه هم البته خیلی دلسوز ایران نیست، روسیه معروف است به منافع طلب سیاسی در دنیا و این به دلیل سیستم کمونیست حاکم بر این کشور است، که هر جا که زمینه‌ای برای دریافت منافع بیشتر فراهم باشد، روسیه در آنجا از خود اظهارنظر می‌کند، اما در حال حاضر  با توجه به درگیری شدید روسیه با غرب بر سر تحریم‌ها که منجر به آشفتگی روابط سیاست خارجی این کشور شده اگر بعضی از کشورهایی مانند ایران، عراق و سوریه در منطقه، از اوضاع بسامانتری برخوردار باشند، برای وضعیت داخلی و خارجی روسیه مناسب‌تر خواهد بود.

بهاری تصریح کرد:‌ البته روس‌ها درباره مسئله نیروگاه‌های اتمی بوشهر که آنرا کاملاً با سیاست باری به هر جهت پیش بردند و همچنین درباره تحویل موشک‌های اس 300 که در بین مذاکرات 1+5 مطرح شد،درحالی که سال‌ها پیش خریداری شده و هنوز هم تحویل داده نشده است، از تحویل آن صحبت کردند که علت آن جوسازی به نفع خودشان بود تا به غرب حضور خود را اعلام کنند و جلوی روند مذاکرات ایران را با طرح این مسئله کند کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در این باره که ساخت ، استفاده و نگهداری از بمب‌های اتمی حرام است، گفت: طبیعی است که با توجه به این فتوا که در سطح بین‌المللی اعلام شده نگرانی‌هایی هنوز برای غرب وجود داشته باشد، متأسفانه سران کشورهای غربی از خواب غفلت بیدار نشده‌اند و مسئله را مقطعی می‌نگرند و فقط به دنبال منافع روز خود هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این غفلت و شخصی باعث شده که هیچ گاه موضع درستی نگیرند و توجهی به عاقبت جهان اسلام نکنند که  در حقیقت بهترین روزگار را برای صهیونیست‌ها رقم زده و با این شرایط که حاکمان کشورهای اسلامی منطقه چشم بر این جنایات بستند نمی‌توان آنها را  انسان نامید چه برسد به مسلمان.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.