سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی‌فرد در تشریح جلسه غیرعلنی مجلس مطرح کرد

تشکیل کارگروهی برای بررسی دغدغه‌‌های فرهنگیان در سازمان مدیریت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیر علنی امروز تصمیم گرفته شد کارگروهی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای بررسی دقیق دغدغه‌های فرهنگیان و همچنین ارائه راهکار مناسب برای این مشکلات تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده گرفته است، در نطق پیش از دستور امروز مجلس (سه‌شنبه 26 خردادماه) اظهار کرد: مجلس امروز صبح جلسه غیرعلنی با حضور نوبخت ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار کرد.

وی تصریح کرد: این جلسه به منظور انعکاس دغدغه‌های جامعه فرهنگیان و دریافت گزارش دولت در راستای ارتقای سطح رضایتمندی جامعه آموزگاران کشور و ارائه خدمات آموزش بهتر به دانش‌آموزان برگزار شد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: در این جلسه، نمایندگان به نقطه نظرات و دغدغه‌های خود را در رابطه با رتبه‌بندی معلمان و ارتقاء سطح اعتبارات غیر پرسنلی نسبت به پرسنلی در رابطه با ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش و مهمتر از آن قدم برداشتن در راه رفع تبعیض در پرداخت به کارکنان و پرسنل دستگاه‌های اجرایی کشور مطرح کردند.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: نوبخت در این جلسه گزارشی را از نگاه ویژه دولت به آموزش و پرورش ارائه کرد و اعلام کرد که در سال 93 با توجه به کاهش منابع درآمدی، تنها نهادی که با اختیارات سازمان مدیریت و و برنامه‌ریزی 10 درصد افزایش داشت و 110 درصد دریافت کردند، وزارت آموزش و پرورش بود و همچنین بر نگاه ویژه دولت در سال جاری هم تاکید کرد که با اینکه در دریافت منابع با چالش‌هایی روبرو است، اما پاسخ به نیازهای جامعه آموزش و پرورش از دغدغه‌های مجلس و دولت است.

وی بیان داشت: وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه اظهار کرد که بر رفع تبعیض در پرداخت‌ها مطالبه جدی دارند که این موضوع را هم در جلسه هیئت دولت و هم در مجلس بیان کرده است و همچنین گزارشی از اقداماتی که برای اجرایی شدن سند تحول در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری انجام داده‌است نیز به مجلس ارائه کرد.

ابوترابی‌فرد در ادامه افزود: فانی همچنین ادامه داد که از 131 راهکار تعریف شده 40 راهکار را انتخاب و در مسیر اجرای آن قدم برداشته‌اند و نقشه راه سند تحول را تدوین کرده و این خود می‌تواند منشاء تحول جدی در نهاد آموزش و پرورش کشور باشد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به دو تصمیم مهمی که در این جلسه غیرعلنی گرفته شد، اظهار کرد: اولا اینکه قرار شد قانون خدمات کشوری که در مجلس تصویب شده بود و به منظور اجرای موقت به دولت ارائه شده بود، دائمی شود و بدین منظور از دولت خواستیم تا تغییراتی که این قانون نیاز دارد را اعلام کند تا کمیسیون‌های تخصصی و سایر کمیسیون‌های ذیربط نیز با نهایی کردن این قانون نظام درستی برای پرداخت حقوق که پاسخگوی کارکنان دولت در راستای رفع تبعیض باشد را نهایی کنند تا شاهد پرداخت غیر منضبط در دستگاه‌های اجرایی نباشیم.

وی ادامه داد: همچنین قرار شد تا در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کارگروهی برای بررسی دقیق دغدغه‌های فرهنگیان و همچنین ارائه راهکار مناسب با توجه به ظرفیت بودجه کشور و نظام بدست بیاورند تا اجرایی شود و از مجلس هم دو نماینده‌ای که طراح این جلسه غیرعلنی بودند، از دو کمیسیون آموزش و تحقیقات و برنامه و بودجه انتخاب شدند تا بتوانند به نقشه راهی که بتوانند راه ما را هموار کنند، برسند.

ابوترابی‌فرد همچنین در ادامه با اشاره به سالروز شهادت سربازان موتلفه اسلامی، گفت: محمد بخارایی، صادق امانی، رضا صفارهرندی، مرتضی نیک‌نژاد، سربازان پیشگام نماد اعتماد به اسلام بودند و این شهدا راه را برای ملت ایران برای پیروزی در سال 57 باز کردند.

نایب رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیز پیکر 175شهید غواص دست بسته که در مقابل دشمن مزدور آمریکا قرار گرفتند، توسط ملت ایران از مقابل مجلس تشییع خواهند شد و امیدواریم با حضور یکپارچه در تشییع این شهدای گرانقدر بتوانیم تداوم‌گر راه شهدا باشیم.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مجلس ، شورا ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.