سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکم اعدام دومین رهبر مسلمانان بنگلادش تایید شد

دومین رهبر ارشد مسلمانان بنگلادش به اعدام محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه؛ دیوان عالی بنگلادش با درخواست استیناف "علی احسن محمد مجاهد،" از رهبران ارشد جماعت اسلامی این کشور،  مخالفت و حکم اولیه وی مبنی بر اعدام را تایید کرد.
"سمیه رضا،" دادستان بنگلادش در این باره گفت: حکم اعدامی که پیش از این برای "مجاهد" صادر شده بود، تایید می شود. وی احتمالا تا چند ماه آینده اعدام خواهد شد. 

"مجاهد،" از رهبران ارشد جماعت اسلامی بنگلادش، به ارتکاب جنایات جنگی در سال 1971(1350) - در جنگ استقلال بنگلادش از پاکستان – متهم شده است. نسل کشی، قتل روشنفکران، شکنجه و آدم ربایی در جنگ استقلال، از دیگر اتهامات مجاهد 65 ساله است.
 
طرفداران مجاهد پس از صدور حکم اولیه اعدام، در مناطق مختلف بنگلادش با نیروهای امنیتی درگیر شدند و انتظار می‌رود تایید شدن حکم اولیه، این کشور را به صحنه خشونت‌های مردمی تبدیل کند.
 
دادگاه بین‌المللی رسیدگی به جنایات جنگی، دوشنبه نیز "غلام اعظم،" رهبر معنوی جماعت اسلامی بنگلادش، را به اتهام رهبری خشونت در زمان جنگ استقلال، به 91 سال حبس محکوم کرد. 
سکولارهای بنگلادش خواستار اعدام تمام متهمان اسلام گرا هستند؛ مسلمانان معتقدند این محاکمه‌های ساختگی با هدف رهایی از رهبران اسلامی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.