سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

هزینه هزار و 550 میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در کشور

رئیس توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دوسال اخیر یک هزار و 550 میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی هزینه شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، کامبیز عباسی در گردهمایی دبیران مناطق استان‌های شمالی کشور در قزوین گفت: مکانیزه کردن کشاورزی با کاهش قیمت تمام شده محصولات، کاهش ضایعات، انجام به موقع عملیات کشاورزی و مدیریت مصرف نهاده‌ها، می‌تواند نقش بسیار موثری در افزایش تولید اقتصادی و کاهش هزینه‌های تولید داشته باشد. 

رئیس توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی افزود: مکانیزه کردن کشاورزی عامل اصلی و مهمی در کشاورزی محسوب می شود و می تواند سایر نهاده ها مانند مدیریت کود، سم، بذر و حتی منابع آب و خاک را نیز مدیریت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با ضریب مکانیزاسیون در کشاورزی قزوین بیان کرد: ضریب مکانیزاسیون استان قزوین خوب و نزدیک به متوسط کشوری است و این موضوع بسیار مهم است چرا که سهم این استان در تولید محصولات کشاورزی بسیار بیش تر از مساحت این استان است.

 سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: قزوین با داشتن کمتر از یک درصد از خاک کشور  سالانه حدود ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند که  ۴ درصد تولید کل کشور را شامل می‌شود. 

نوری نیا در رابطه با توزیع اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در استان گفت: توزیع اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در سال ۹۳ در استان ۱۷۹ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی و ۱۸۶ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.