سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی مشروط عبدالله گل برای بازگشت به عرصه سیاسی

رئیس جمهور پیشین ترکیه برای بازگشت به عرصه سیاسی این کشور شرط تعیین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه زمان؛ "احمد سِوَر،" مشاور رئیس جمهور سابق ترکیه، اعلام کرد "عبدالله گل"،‌ آماده است پست نخست وزیری را بر عهده بگیرد؛ اما تاکید دارد همانطور که در دوره ریاست جمهوری رفتار کرد و به "اردوغان" اختیار عمل داد با وی رفتار شود. "عبدالله گل" خواستار رعایت حدود و حریم "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور فعلی ترکیه، شد و گفت: "اردوغان" نباید از حدود اختیاراتش فراتر رود. من نیز در نخست وزیری همانطور رفتار خواهم کرد که "اردوغان" رفتار کرده بود.
 
"سور" در این باره گفت: درخواست ها برای بازگشت "عبدالله گل" به عرصه سیاسی همواره مطرح می شود؛ اما ابتدا باید موضوع تشکیل دولت ائتلافی را امتحان کرد. باید دید که آیا تلاش ها برای تشکیل دولت ائتلافی به نتیجه می رسد؟

وی مدعی شد: "عبدالله گل" چندان هم در آرزوی بازگشت به عرصه سیاسی نیست. وی پس از انتخابات با "اردوغان" و "داوداوغلو" تلفنی گفتگو کرد و با تاکید بر اینکه ترکیه نباید بدون دولت بماند ، آنان را به تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی با مشارکت حزب عدالت و توسعه تشویق کرد. 

"سور" افزود : عبدالله گل تاکید کرده است که اگر واقعا نیازی به حضور وی در عرصه سیاسی باشد ، به این موضوع فکر خواهم کرد؛ اما برای بازگشت شرایط خود را نیز مطرح خواهم کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.