سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی:

28درصد از بودجه تأمین اجتماعی در سالجاری به بخش درمان اختصاص یافت

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: 28 درصد از بودجه سازمان تأمین اجتماعی در سالجاری به بخش درمان اختصاص یافته است.

به گزارش حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران؛ محمد علی همتی در دیدار با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: از بودجه 58 هزار میلیارد تومانی سازمان در سال جاری، 16 هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می‎شود.

وی با بیان اینکه در بخش درمان غیر مستقیم با جهش هزینه ها روبرو هستیم، اظهار داشت: در این بخش 10 هزار و300میلیارد تومان هزینه خواهیم داشت که معادل 63 درصد از کل بودجه درمان سازمان است.

همتی با اشاره به 78 مرکز بستری و 277 مرکز سرپایی ملکی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور گفت: 6500 پزشک اعم از 2500متخصص در این مراکز به بیمه شدگان خدمات ارائه می کنند.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در بخش اعتبار بخشی بیمارستان ها که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود، به جز 12 درصد از بیمارستان های ملکی، سایر بیمارستان های سازمان درجه یک و عالی کسب کردند.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان اولین خریدار درمان و دومین تولید کننده درمان در کشور محسوب می شود، افزود: 45هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی فعال هستند.

همتی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی از45 هزار مرکز درمانی در سراسر کشور خرید خدمت می کند، گفت:  در سراسر کشور 846 بیمارستان  طرف قرار داد سازمان تأمین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان برای طرح های توسعه ای سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان اختصاص یافته است، اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی در مراکز ملکی از اولویت های این سازمان است.

همتی در ادامه به برنامه های مهم بخش درمان سازمان پرداخت و گفت: استقرار سامانه اعتبار بخشی در تمامی مراکز، اجرای هتلینگ بیمارستانی، ارزیابی علمی، افزایش مقاومت بیمارستان ها و ارتقای دستگاه رادیولوژی، تجهیز ناوگان آمبولانس و مکانیزه کردن خدمات در بخش اسناد پزشکی از برنامه‎های عمده این سازمان است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تعداد تخت‎های بیمارستانی از سال 72 تاکنون به 2 برابر افزایش یافته، خاطر نشان کرد: متوسط اقامت بیماران در مراکز درمانی ملکی سازمان در حال حاضر 8/2 روز است.


سن بازنشستگی باید با نرخ امید به زندگی متناسب باشد

معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی در این دیدار با اشاره به مکانیسم حمایت اجتماعی و تأمین اجتماعی گفت: در سیستم حمایت اجتماعی تأمین مالی از درآمدهای عمومی انجام می شود و منابع بیت المال است.

محمد حسن‎زدا سیستم تأمین اجتماعی را مبتنی بر مشارکت عمومی و حق الناس دانست و  تصریح کرد: وقتی قانونی تصویب می‎شود که برای سازمان هزینه بر است باید منابع درآمدی آن نیز به آن سازمان تعلق یابد.

وی با بیان اینکه سن بازنشستگی زنان متوسط  45سال و مردان 50 سال در کشور است، اظهار داشت: در مقایسه با کشورهای دیگر متوجه می شویم در اغلب کشور هایی که تأمین اجتماعی توسعه یافته ای دارند، سن بازنشستگی بالاتر است.

زدا با اشاره به نسبت پشتیبانی 2/6 در حال حاضر  گفت: امید به زندگی و سن بازنشستگی باید با هم حرکت کند اما در حال حاضر این مولفه ها در کشور از یکدیگر  فاصله گرفته‎اند.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه نرخ حق بیمه دریافتی سازمان تأمین اجتماعی در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر است، تصریح کرد:  باید مبنای کار در سازمان های بیمه گر فقط محاسبات اکچوئری باشدو بر اساس آن فعالیت کنند. 

وی در پاسخ به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مبنی بر ارائه پوشش خدمات بیمه‌ای حوزه توان بخشی به بیمه شدگان تصریح کرد: در حوزه توان بخشی بیمه شدگان رویکرد سلامت محوری که بر اساس ضوابط و استاندارد‌ها و راهنمای بالینی در دستور کار قرار گرفت، دو رویکرد پیشگیری و اقلام توان بخشی خدماتی که برای معلولان خاص مد نظر قرار گرفته را شامل می‌شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران در خصوص یکی از مشکلات پیشینه نظام سلامت افزود: عدم آگاهی و ناکافی بودن آگاهی مردم از حقوق خود و رعایت حقوق شهروندی در بحث حوزه سلامت از جمله مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم.

کبیر با بیان  اینکه دستورالعمل یگپارچه‌سازی بیمه‌ها در ابتدای اردیبهشت ماه سال 1394 ابلاغ شده است گفت: یکپارچگی بیمه به دو صورت ساختاری و فرآیندی است که در بحث ساختاری به دلیل نوع روابط بیمه‌ها با بیمه‌شده ها با مشکلات جدی روبرو شده‌ایم اما در بحث فرآِیندی توانسیتم 8 گروه تخصصی را ساماندهی کنیم که از اقدامات آن عقد قرارداد، پایش نظارت، پوشش خدمات سرپایی و بستری، دارو  و ... بوده است.

وی در خصوص استمرار و موفقیت در طرح تحول سلامت نیز ادامه داد: بیمه سلامت با همکاری وزارت بهداشت در تلاش است تا با منابع‌ای که در اختیار دارد بار مراجعه را با استفاده از یک معماری روشن (سطح بندی و نظام ارجاع) را کنترل کند و نیز با استفاده از تعامل و همفکری انجمن علمی کشور کیفیت و تضمین خدمات را ارتقا دهد.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران یادآور شد: در سال جاری در لیس اقلام دارویی تغییر خاصی صورت نگرفته است و با توجه به اینکه در بحث اقلام دارویی دو رویکرد، پوشش بسته پایه بیمه سلامت و طرح یارانه‌ای وجود دارد براساس اقلام دارویی که با وزارت بهداشت به تفاهم می‌رسیم این فرآیند انجام می‌شود.

کبیر با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت هیچگونه محدودیتی در عقد قرارداد با بخش خصوصی ندارد تاکید کرد: ما در تلاش هستیم تا از طریق عقد قرارداد، بیمارستان هایی با بیمه های تکمیلی در اولویت قرار گیر ند که با بیمه8 پایه قراداد بسته تا با سیاست بیمه سلامت که منطقی ساختن نرخ تعرفه تعیین شده و رعایت آن است، در تجمیع منابع پایه و بیمه‌های تکمیلی از یک واحد روشن مطابقت شود.

وی در خصوص ورود بخشی از خدمات دندانپزشکی در تفاهم‌نامه بیمه روستاییان افزود: بیمه سلامت توانست با تدبیر سطح بندی خدمات دندانپزشکی و مراقبت‌های اولیه از جمله خدمات پیشگیری را در تفاهم‌نامه بیمه روستاییان وارد کنند.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران با اشاره به کسری هزار میلیاردی برای بیمه شدگان جدید تصریح کرد: در سال گذشته در بخش هدفمندی یارانه ها 550 میلیارد تومان برای سازمان بیمه سلامت پیش‌بینی شده بود که حدودا 70 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است که در واقع منابع مورد نیاز برای بیمه‌شدگان جدید در سال 93 تقریبا هزار و 700 میلیارد تومان بوده است  که 700 میلیارد تومان را از محل منابع بیمه سلامت پرداخت کرده‌ایم ، اما برای بیمه‌شدگان جدید هزار میلیارد تومان کسری اعتبار داریم که با توافقات صورت گرفته با وزارت رفاه و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در اسرع وقت این کسری‌ها جبران می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به احراز هویت بیمه‌شدگان از طرق کد ملی گفت: در حال حاضر در 50 بیمارستان کشور احراز هویت بیمه‌شدگان از طریق کد ملی در حال انجام است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران در پایان گفت: یکی از اهداف این سازمان دسترسی آسان افراد نیازمند و محروم به خدمات درمانی است که با پوشش افراد در سامانه امید و دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی در حال تحقق است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.