سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

گامی دیگر برای توسعه موقعیت ممتاز در ترانزیت فرآورده های نفتی

عملیات اجرایی احداث اسکله دلفین، خطوط لوله انتقال و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی به منظور توسعه پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) آغاز شد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ مهندس رضازاده در تشریح این پروژه که با سرمایه گذاری بالغ بر 265 میلیارد ریال از خردادماه سال جاری آغاز شده، افزود: با انعقاد یک فقره قرارداد سرمایه گذاری 25 ساله به صورت BOT ( احـداث، بهره برداری و انتقال مالکیت ) ، سرمایه گذار بخش خصوصی متعهد می شود یک پست اسکله دلفین به ظرفیت 42 هزار تن را به ظرفیت موجود بخش نفتی مجتمع بندری افزوده و مخازنی به منظور نگهداری فرآورده های نفتی با گنجایش حدودی 20 هزار تن نیز احداث نماید. 

معاون مهندسی و عمران اظهار امیدواری کرد : که با احداث اسکله دلفین و خطوط انتقال و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی، نرخ تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی رشد قابل توجهی یافته و جایگاه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی ترانزیت و مبادلات مواد نفتی در منطقه بیش از پیش تقویت گردد.

وی یاد آور می شود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به لحاظ برخورداری ازموقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و بستر و امکانات مهیا برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ترانزیت فرآورده های نفتی، موفق شده طی سال های اخیر رتبه نخست ترانزیت خروجی کالا در کشور  را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.