سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نمایشگاه دائمی قرآن؛

چهار هزار جلد قرآن کریم شناسنامه‌دار می‌شوند

در نمایشگاه دائمی قرآن که شهریورماه رونمایی می‌شود اطلاعات چهار هزار جلد قرآن شامل خط، ترجمه، تعداد و تیتراژ چاپ شناسنامه خواهند شد.

مهدی قره‌شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن کریم در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی قرآن در سال 94 اظهار داشت: این نمایشگاه با زیربنای 500 مترمربع شهریورماه امسال هم‌زمان با جشن سی‌امین سالگرد تأسیس دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم در سازمان درالقرآن ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دائمی قرآن مجموعه‌ای فاخر و بی نظیر از قرآن‌هایی با چاپ، کتابت، قطع و خطاهای متنوع است، افزود: در این نمایشگاه در کنار هر قرآن یک شناسنامه از نوع خط، ترجمه، تعداد و تیتراژ چاپ برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

قره‌شیخلو ادامه داد: نمایشگاه دائمی قرآن یک گنجینه متعلق به نظام جمهوری اسلامی است که راه‌اندازی آن نیاز به طراحی، تجهیز و ایجاد سیستم نگهداری خاص دارد و امیدواریم بتوانیم این هزینه بالا را با جذب اعتبارات پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: در حاشیه جشن سالگرد تأسیس دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم علاوه‌بر راه‌اندازی نمایشگاه دائمی، یک همایش بزرگ با حضور فعالان این عرصه از جمله ناشران، خطاطان و چاپ‌خانه‌های قرآنی برگزار می‌شود. 

رییس سازمان درالقرآن کریم با اشاره به اینکه سایر کشورهای مسلمان از جمله عربستان قرآن‌های خود را در یک طرح و با چند خط محدود چاپ می‌کنند، افزود: در این نمایشگاه چهار هزار جلد قرآن متنوع بدون تکرار و چهارده‌هزار جلد قرآن با تکرار به نمایش گذاشته می‌شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.