سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد:

روحیه امید و نشاط در دولت تدبیر به هنرمندان داده شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه در 21ماه گذشته اقدامات رو به جلویی در راستای تکریم هنرمندان برداشته شده است،گفت:امید و ایجاد انگیزه یکی از مهمترین تلاشهای ما بود که از سوی دولت تدبیر و امید به هنرمندان داده شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران یزد؛علی جنتی طی نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر یزد،گفت: وقتی این وزارتخانه را تحویل گرفتم در حوزه های مختلف دچار مشکل جدی بود. برای نمونه،خانه سینما تعطیل بود،در حوزه نشر مشکلات زیادی وجود داشت و از همه مهمتر ناامیدی زیادی هنرمندان ، اصحاب مطبوعات و فرهنگ را فرا گرفته بود.

وی گفت: به خاطر خرده گیری های نابجا بسیاری از آثار نویسندگان و مولفان به چاپ نمی رسید که همین امر سرخوردگی آنان را موجب شده بود.

وی ادامه داد:در اولین اقدام سعی کردیم تا روحیه امید و نشاط را به هنرمندان و همه فعالان عرصه فرهنگی تزریق نماییم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 72هزار عنوان کتاب در کشور چاپ و منتشر شده بود،تصریح کرد:این تعداد نسبت به سال قبل آن  8 هزارعنوان کتاب افزایش داشت.

به گفته وی،بخش عمده ای از این کتاب ها چاپ اول آن بوده است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه واگذاری تصدی گری های دولتی به بخش خصوصی آغاز شده است،گفت:این واگذاری ها به انجمن ها ی فرهنگی و هنری و بخش خصوصی امسال باسرعت بیشتری صورت می گیرد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اینکه  سعی کردیم به سمت دولت الکترونیک قدم برداریم،اظهار داشت: دراختصاص یارانه مطبوعات عدالت فرهنگی را اجرا کردیم .

جنتی اضافه کرد: پرداخت یارانه به مطبوعات بر اساس محتوا، نوع کاغذ، تیراژ و منطقه ای که در آن واقع شده پرداخت می شود.

وی بیان اینکه با به نمایش گذاشتن یارانه های مطبوعات نشان دادیم که در این دولت با کسی تعارف نداریم و براساس ضوابط قانونی عمل می کنیم،تصریح کرد: در این حوزه هم قدم های خوبی برداشته شد و مجوز ها در کمترین زمان ممکن صادر می شود.

وی ادامه داد:شورای عالی اقتصاد خلاق نیز به زودی با تصویب هیأت دولت تشکیل می شود.

وزیر دولت اعتدال در ادامه گفت: با افتتاح تالار مرکزی و فاز دو مجتمع امام علی (ع) یزد نیز  مشکلات سالن های نمایش در یزد حل می شود. 

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی  همچنین با توجه به مقام  اخوان ثالث گفت: اخوان ثالث از مفاخر ملی ماست که برای برگزاری همایش آن در یزد کمک جدی خواهیم کرد.

جنتی تاکید کرد : با برگزاری این همایش در سالجاری در یزد مساعدت های جدی در این زمینه صورت می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که موسیقی را مورد توجه قرار دهیم و چون این بخش با برخی حساسیت ها روبروست باید به این حساسیت ها توجه داشته باشیم. 

وی با اشاره به اینکه ما مجوز تولید موسیقی مذهبی و نه غیر مذهبی را می دهیم تصریح کرد: اشعار و آهنگ ها کنترل می شود و سپس مجوز آن صادر می گردد.

جننتی  گفت:ما نمی توانیم دور این هنر را خط بکشیم.

وی در پایان افزود: دولت گذشته،چند هزار پروژه نیمه تمام به ارث گذاشته که اگر بخواهیم همه اعتبارات را صرف این پروژه ها کنیم به نتیجه نمی رسیم و اکنون ما روی پروژه هایی که بالای 80 درصد پیشرفت دارند کار می کنیم.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: ارشاد ، امید ، اعتدال ، هنرمند ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.