سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارخانه‌ای در نطق میان دستور؛

مجلس پای توافقنامه‌ای که اقتدار ملت ایران حفظ نشده باشد را امضاء نخواهد کرد

نماینده همدان گفت: با صراحت اعلام می‌کنم نمایندگان مجلس هرگز پای توافقی که عزت، اقتدار و پیشرفت ملت ایران در آن حفظ نشده باشد را امضاء نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده همدان در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز (یکشنبه 24 خرداد) خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، یادآور شد: ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت و صدور قطعنامه‌های صادره از سوی این شورا و اینکه موضوع هسته‌ای ایران ذیل ماده 41 فصل 7 منشور سازمان ملل مفتوح باقی مانده موجب شده این امر راه استمرار توطئه علیه ایران را بازگذارد. 
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه افزود: با صراحت اعلام می‌کنم نمایندگان مجلس هرگز پای توافقی که عزت، اقتدار و پیشرفت ملت ایران در آن حفظ نشده باشد را امضاء نخواهند کرد. 
 
کارخانه‌ای تاکید کرد: اگر ملت ایران بداند که ریشه همه مصیبت‌ها در عضویت ایران در معاهده ان پی تی است،طبق ماده 10 همان عضویت از ان پی تی خارج می‌شود و بر پیشرفت هسته‌ای خود پای می‌فشارد. 
 
وی ادامه داد: اجازه بازرسی از مراکز هسته‌ای و نظامی تنها به یک برنامه مدیریت شده و هدفمند علیه ایران تبدیل خواهد شد که ما هرگز تن به آن نخواهیم داد. 
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: 15 سال ممنوعیت غنی‌سازی و منع توسعه با مواد شکاف‌پذیر در فردو به مثابه تعلیق فعالیت هسته‌ای در این دژ مستحکم و غیرقابل نفوذ جمهوری اسلامی ایران است. 
 
رئیس کمیته انرژی هسته‌ای مجلس بیان داشت: پذیرش هرگونه محدودیت در توسعه و تحقیق به معنای از دست دادن ارزش عملیاتی این توسعه است و اقدامات برگشت‌ناپذیر از قبیل کاهش غیر منطقی 10 تن ذخایر غنی‌شده اورانیوم به 300 کیلو و برچیدن 13 هزار سانتریفیوژ مستقر در فردو و نطنز باید به عنوان یک اهرم اطمینان بخش در زمان توافق به مرور و پلکانی انجام شود. 
 
کارخانه‌ای گفت: پذیرش دوره‌های 10، 15، 20 و یا 25 ساله اقدامی فراتر از توافق ژنو است که عملا دستگاه هسته‌ای کشور را به رکود و تعطیلی می‌کشاند. 
 
نماینده همدان خاطرنشان کرد: علی‌رغم سیاست‌های تعاملی و اعتدالی دولت در 18 ماه گذشته، متاسفانه آمریکا بر ادبیات زورگویانه خود افزوده است و آنها توطئه و تهدید را بهم آمیخته‌اند تا مسیر عزت و پیشرفت ما را سد کنند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: نماینده ، مردم ، همدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.