سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشعشعات خورشیدی و ژنتیکی دو عامل اصلی لک‌های پوستی

یک متخصص پوست گفت: علم استفاده از کرم‌های ضدآفتاب در تابستان و وراثت که جز عوامل درونی محسوب می‌شوند باعث ایجاد کک و لک‌ها بر روی پوست می‌شوند.

امیرهوشنگ احسانی متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران در رابطه با علل مختلف ایجاد لک‌های پوستی گفت: در واقع بروز کک و مک روی پوست تحت تأثیر عوامل ژنتیکی و تابش مستقیم نور خورشید است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب شانس پیدایش آن بر روی پوست را افزایش می‌دهد.

وی افزود: لک های پوستی کک و مک در واقع نوعی بیماری برای پوست محسوب می‌شوند که تأثیرعوامل داخلی مانند عملکرد کبد تقریباً صفر است.

این مختصص پوست تصریح کرد: در اکثر موارد این بیماری پوستی با مصرف داروهای تجویز شده قابل بهبودی است اما در صورتیکه که برطرف نشود با انجام عمل لیزر و سایر روش ها می‌توان برای  درمان آن اقدام کرد.

احسانی تأکید کرد: در صورتیکه فرد پس از انجام همه ی روش‌های گفته شده و رفع ظاهری لک‌های موجود برروی صورت که اکثراً برروی گونه ها،بینی قرار دارند به خوبی مراقبت نکند و مخصوصاً استفاده از ضد آفتاب را نادیده بگیرد احتمال بازگشت آن به طور صد درصدی وجود خواهد داشت.

وی همچنین راجع به بروز لک ها در دوران بارداری عنوان کرد: لک هایی که در دوران بارداری بر روی صورت ظاهر می‌شوند و بیشتر تحت تأثیر عوامل هورمونی است.

 این متخصص ادامه داد: در اکثر موارد این لک ها پس از اتمام دوران بارداری کمرنگ شده و یا حتی ممکن است از بین برود.




انتهای پیام /      

برچسب ها: پوست ، خورشید ، لک ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.