سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتريشی ها عليه کنفرانس بين المللي بيلدر برگ راهپيمایی کردند

مردم اتریش علیه کنفرانس بین المللی بیلدر برگ که در استان تیرول اتریش برگزار شده راهپیمایی کردند.

به گزارش گروه بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، بیش ازیک هزار تن از مردم اتریش بعد از ظهر امروز در مقابل شهرداری شهر تجمع و خواستار توقف این کنفرانس شدند.
راهپیایی کنندگان شعارهای "بیلدر برگ را متوقف سازید" سرداده و پرچم های با مضامین صلح در دست داشتند.
یکی از معترضین و مخالفان برگزاری این کنفرانس می گوید :ما نمی دانیم پشت این درهای بسته چه تصمیماتی گرفته می شود اما ما پرداخت کنندگان مالیات در کشور باید برای حفظ امنیت شرکت کنندگان در این کنفرانس هزینه سنگینی بپردازیم.
صدو چهل تن از تصمیم گیرندگان سیاسی و کارشناسان از بخش های صنایع ,مالی ,اقتصاد , از 22 کشور جهان از روز پنجشنبه گذشته در شهر تلفس واقع در استان تیرول اتریش در باره مهمترین محورهای جهانی پشت درهای بسته بحث و گفت وگو می کنند.
در این دور از کنفرانس بین المللی در باره موضوعاتی مانند هوش مصنوعی , کامپیوتر, ایمنی شبکه , تهدیدات سلاح های شیمیایی ,وضعیت کنونی اقتصادی جهان ,استراتژی اروپا ,جهانیزه شدن ,یونان ,ایران, خاورمیانه ,روسیه و تهدیدات تروریسم بحث و گفت وگو می شود. بیش از 2100پلیس از اتریش و همچنین 300 پلیس از آلمان تدابیر امنیتی این کنفرانس را برعهده گرفته اند. کریستفور هوندرز فوند سخنگوی پلیس اتریش می گوید که مسافت 50کیلومتری محل برگزاری کنفرانس برای مردم عادی از ساعت 8صبح تا هشت شب مسدود می باشد. یکی از برگزار کنندگان این کنفرانس می گوید که این کنفرانس کاملا خصوصی بوده و بدون حضور رسانه ها و تنها شرکت کنندگان اجازه ورود به ان را دارند .همچنین از نتایج این کنفرانس سه روزه گزارش اختتامیه ای منتشر نخواهد شد. مخالفان این کنفرانس با انتقاد از اینکه تصمیم گیری های اتخاذ شده , محرمانه نگه داشته می شود ,می گویند که هدف این کنفرانس تنها حفظ منافع اقتصادی قدرت های جهانی است که درصدد تقسم جهان برای کشورهایی که عامل اصلی بروز جنگ و فقر در این جهان هستند ,می باشد. گفته می شود که راهپیمایی متعددی قرار است علیه این کنفرانس برگزار شود و مخالفان تصمیم دارند عصر شنبه در محل شهرداری شهر تلفس استان تیرول اتریش دست به تظاهرات بزنند. کنفرانس بیلدر برگ از سال 1954 میلادی با هدف تقویت گفتگو بین اروپا و امریکای شمالی تاسیس شده است. نام این کنفرانس از اسم یک هتل در هلند محل برگزاری نخسین کنفرانس اتخاذ شده است. برنهارد شاهزاده هلندی در سال 1954 میلادی برای نخستین بار سیاستمداران وشرکت های مختلف را پیش از جنگ سرد گردهم اورده و از ان زمان تاکنون هر سال این کنفرانس در یکی از کشورها برگزار می شود .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.