سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دوره آموزش تاب آوری شهری برای مدیران کلان شهرها

کارگاه آموزشی تاب آوری شهری در برابر بلایا با تمرکز بر زلزله با حضور مدیران بحران کلان شهرها و جمعی از مدیران شهری و کارشناسان با هدف انتقال مفاهیم و الزامات تاب آوری شهرها در برابر حوادث و سوانح، بررسی چارچوب اقدام و ابعاد مختلف فیزیکی، اجتماعی، فرهنگی و چگونگی ارزیابی و سنجش آن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران ، دکتر استادتقی زاده مشاور عالی سازمان در خصوص برگزاری این کارگاه گفت: این دوره آموزشی پیرو فعالیت های مشترک سازمان با نهادهای بین المللی و به منظور انتقال تجربیات در زمینه تاب آوری شهری و کاهش خطرپذیری حوادث برگزار شد.

وی با بیان اینکه مرکز تاب آوری شهر تهران به تازگی با همین هدف در سازمان افتتاح شد، افزود: سازمان از طریق این مرکز به منظور کاهش خطرات و پیامدهای بلایای طبیعی و رسیدن به یک شهر تاب آور برای همکاری و هفکری متقابل و انتقال تجربیات با کلان شهرها، متخصصان یا نهادهایی که در حوزه مدیریت بحران فعالیت دارند آمادگی دارد. 

رییس شورای علمی مرکز تاب آوری شهر تهران ابراز امیدواری کرد که از نتایج و دستاوردهای این کارگاه سندی به عنوان چارچوب اقدامات برای افزایش تاب آوری تهیه شود تا بعد از تصویب در دبیرخانه کلان شهرها به عنوان یک مصوبه در تمام کلان شهرها مورد استفاده قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه موضوع تاب آوری چند بخشی و چند جانبه است افزود: به منظور رسیدن به یک سند مشترک از تمام گروه ها و سازمان هایی که نقشی در حوزه مدیریت بحران دارند از جمله جمعی از مدیران بحران کلان شهرهای ارومیه، قم، شیراز، همدان، اراک، کرج، مشهد و اصفهان، مدیران بحران مناطق 22گانه شهر تهران، نمایندگان کمیته های تخصصی ستاد مدیریت بحران شهر تهران، کارشناسان مدیریت بحران و دانشجویانی از دانشگاه های مرتبط در این کارگاه حضور داشتند. 

استادتقی زاده به سه شاخصه اصلی تاب آوری اشاره کرد و گفت: تاب آوری یعنی چگونه آستانه تحمل شهر افزایش یابد تا در زمان وقوع حادثه، فعالیت های اصلی و حیاتی خود را ادامه دهد و سریع به حالت قبل از بحران بازگردد. 

تاب‌آوری شهری؛ مفاهیم، ابعاد و شاخص‌ها، چارچوب اقدام برای تاب‎آوری شهری، تاب‌آوری اجتماعی-فرهنگی شهر در مقابل زلزله، تاب‌آوری فیزیکی شهر در مقابل زلزله، چارچوب تاب‎آوری شهر در برابر زلزله و ارزیابی تاب‌آوری بخشی از موضوعاتی است که در این کارگاه آموزشی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.