سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس اتحادیه کشوری آهن مطرح کرد؛

ثمرات معاملات خرد فولاد در زمان رونق بازار نمایان می شود

اکنون که سبدهایی با تناژ پایین و در حجم یک تریلی در کنار محموله های بزرگ در بورس کالا به فروش می رسد.

به گزارش حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری بورس کالای ایران، رییس اتحادیه کشوری آهن با اشاره به رکود سنگین بازار آهن و فولاد گفت: این روزها همه سرمایه گذاران از جمله سازندگان مسکن ترجیح می دهند به جای قبول ریسک و زحمت در ساخت و ساز، سرمایه های خود را روانه بانک ها کنند تا با خیال راحت حدود 20 درصد سود بدست آورند.

محمد آزاد، افزود: به این ترتیب بازار معاملات محصولات فولادی هم در نبود پروژه های عمرانی دولتی نیز در سکوت کامل به سر می برد و چشم انداز مثبتی هم حداقل در کوتاه مدت برای این بازار پیش بینی نمی شود.

آزاد راه اندازی معاملات خرد فولاد در بورس کالا را اقدامی تحسین برانگیز و لازم برای بازار عنوان کرد و گفت: همیشه یکی از انتقادهای فعالان بازار فولاد به بورس کالا، فروش سبد های سنگین فولاد به سرمایه گذاران و مصرف کنندگان بود اما به تازگی با آغاز معاملات خرد فولاد در بورس، آینده روشنی در انتظار معاملات این محصولات در صورت بازگشت رونق به بازار است.

وی افزود: اکنون که سبدهایی در حجم یک تریلی در کنار محموله های بزرگ در بورس کالا به فروش می رسد، به طور حتم بر شمار و تنوع خریداران افزوده می شود و کشف قیمت ها منطقی تر از گذشته انجام می شود.

وی در پایان گفت: اگر در زمانی که رونق به معاملات محصولات فولادی برمی گردد، بخش قابل توجهی از عرضه محصولات در بورس کالا به صورت خرد باشد، شاهد پویایی بازار فولاد و شفافیت قیمتی خواهیم بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.