سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاوت قابل توجه شیوع پوکی استخوان در کشورهای مختلف

گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند شیوع پوکی استخوان در کشورها و جوامع مختلف، تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارد و در برخی از کشورها علاوه بر سالمندان، میانسالان و حتی جوانان نیز دچار این بیماری شده‌اند.

مهدی لطفی نیا استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: اگر چه در کشورمان موارد پوکی استخوان در سالهای اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است، اما همچنان ایران در مقایسه با اغلب کشورهای جهان شیوعی کمتر از لحاظ پوکی استخوان دارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان آمار چندان دقیقی از شیوع پوکی استخوان در جهان ارائه داد، تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که شیوع پوکی استخوان در کشورها و جوامع مختلف،تفاوت قابل ملاحظه‌ای داشته و در برخی از کشورها علاوه بر سالمندان، افراد میانسال و حتی  جوان نیز به شدت درگیر این بیماری شده‌اند.

لطفی نیا افزود: در حالیکه در برخی از کشورها شیوع پوکی استخوان در زنان و مردان تفاوت چشمگیری ندارد، در برخی دیگر از کشورها و جوامع شیوع این بیماری در زنان 5 برابر مردان است.

وی یادآور شد: در برخی از کشورهای درحال توسعه روند پوکی استخوان به شدت افزایش یافته و جوانان نیز تا حد قابل توجهی به این بیماری و عوارض آن دچار شده‌اند.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.