سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کميته ضدتروريسم شورای امنيت سازمان ملل:

25 هزار خارجی به داعش پيوسته‌اند

معاون کمیته ضد تروریسم شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به آمارهای سامانه اطلاعات پیشرفته مسافران در فرودگاه های جهان اعلام کرد بیش از بیست و پنج هزار نفر از یکصد کشور دنیا به خارج از مرزهای خود سفر کرده اند و به گروه های تروریستی از جمله داعش پیوسته اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از گاردین، معاون کمیته ضد تروریسم شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به آمارهای سامانه اطلاعات پیشرفته مسافران در فرودگاه های جهان اعلام کرد بیش از بیست و پنج هزار نفر از یکصد کشور دنیا به خارج از مرزهای خود سفر کرده اند و به گروه های تروریستی از جمله داعش پیوسته اند.
"حسن باژ"، معاون کمیته ضد تروریسم شورای امنیت سازمان ملل در کنفرانسی خبری با بیان این مطلب افزود: اکنون پنجاه و یک کشور این سامانه را اجرایی کرده اند و از این پنجاه و یک کشور نیز تنها دوازده کشور از سامانه تعاملی اطلاعات پیشرفته مسافر برخوردارند.
حسن باژ درباره ویژگی های این سامانه تعاملی گفت: در این سامانه زمان بررسی داده ها و اطلاعات به قدری کوتاه است که عملا قبل از سوار شدن مسافر، اگر خطری وجود داشته باشد مسئولان امنیتی فرودگاه مطلع خواهند شد.
وی در پاسخ به سوالی درباره دیگر اقدامات کمیته ضد تروریسم شورای امنیت برای مقابله با تردد جنگجویان تروریستی خارجی که از راه های دیگری به غیر از مسیر هوایی به مناطق جنگی سفر می کنند، گفت: اقدامات و تدابیر مشابهی برای کنترل راه هایی که مسافران برای سفر باید اسم و مشخصات خود را ارائه دهند، در دست بررسی و شکل گیری است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.