سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

این بار استان قزوین مرکز طرح گردشگری قرار گرفت

معاون گردشگری کل کشور در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گفت:برای هم افزایی از ظرفیت های استان های همجوار، الگویی از همکاری ها طراحی شده و در یک منطقه از کشور اجرا شده است.

به گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگاران  از قزوین؛ رحمانی گفت: در این برنامه بسته های تلفیقی دیدار از شهرها در یک بسته سفر برای بازدید از قزوین و استان های همجوار و مناطقی که کمترمورد بازدید قرار گرفته در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور همچنین یادآور شد: باید در استان برنامه های خاصی از جمله برگزاری جشنواره های فرهنگی و معرفی سوغات و غذاهای محلی و بازارچه های محلی برای معرفی حوزه ی گردشگری انجام گیرد .

رحمانی ادامه داد: برای معرفی استان قزوین در سطح ملی کتابچه ها و بروشورها یی تهیه و در سطح کشور توزیع می شود.

وی از برنامه های سازمان گردشگری برای حضور گردشگران خارجی نیز در استان قزوین خبر داد و گفت: تسهیلات و امتیازات ویژه ای برای سرمایه گذاران در نظر گرفته می شود.

استاندارقزوین هم در این جلسه افزود: یکی از اساسی ترین و جدی ترین رویکرد برای آینده استان توجه به حوزه گردشگری است اما زیر ساخت ها در این صنعت مناسب نیست و این یک ریشه تاریخی دارد.

مرتضی روزبه اظهار داشت:  همواره مشاهده می شود که به چند استان خاص توجه و همه چیز به این چند استان تعلق دارد به طور مثال چرا سهم قزوین از گردشگران خارجی کم است وهیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی گیرد .

وی اضافه کرد: باید سیاستگذاری های کلان کشور به گونه ای انجام گیرد که توزیع امکانات و تسهیلات احداث هتل در کشور متوازن باشد و معرفی بناهای تاریخی و گردشگری استان، کشوری انجام شود.

استاندار یادآور شد: تولید برنامه های تلویزیونی کشوری سبب شده است تا تنها تهران و برخی استان های خاص پررنگ ترجلوه داده شوند و این به ضرر مابقی استان ها است پس باید نگاه ملی تقویت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هم در این جلسه گفت: برای معرفی استان قزوین در شبکه تبلیغات و بازاریابی کشور و بین المللی و تولید اقلام تصویری و مکتوب باید برنامه ریزی صحیحی انجام شود.

حضرتی ها جذب سرمایه گذار برای تامین فضاهای اقامتی مورد نیاز استان و برپایی جشنواره های فرهنگی برای معرفی استان و طراحی مسیرهای تازه و معرفی جاذبه های جدید را از جمله اولویت های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان دانست.

معصومی فر رییس صدا و سیمای استان قزوین هم گفت : قزوین با همه ی ظرفیت ها و پتانسیل ها که در صنعت گردشگری دارد به نسبت سایر استان ها ناشناخته مانده است و مردم با این قابلیت ها و ظرفیت ها آشنا نیستند.

وی افزود : از منظر شناساندن و معرفی ظرفیت ها و قابلیت ها به مردم استان رسانه می تواند تاثیر گذار باشد .

معصومی فر ادامه داد: در این زمینه استان اصفهان بیش از 30 سریال استانی تولید کرده است و صدا و سیمای استان قزوین هم این قابلیت را دارد که با همکار ی بخش خصوصی سریال هایی در این زمینه تهیه و پخش کند .

انتهای پیام/د

برچسب ها: استان ، قزوین ، طرح ، گردشگری ، مرکز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.