سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛

از ظرفیت بزرگ خیران در توسعه زیر ساخت ها استفاده می کنیم

قائم مقام ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین گردهمایی ملی خیرین آموزش عالی کشور گفت: از ظرفیت بزرگ خیرین در توسعه زیر ساخت ها استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسین امید در نخستین گردهمایی ملی خیرین آموزش عالی کشور افزود: مسیر استفاده از بنیاد ملی خیرین باید به یک گفتمان تبدیل شود و حمایت از نوآوران، فناوران و توسعه زیر ساخت ها در آن تعریف شود.

وی ادامه داد: خیران در تمام عرصه های مورد نیاز در مجموعه آموزش عالی خدمت می کنند و در ساخت دانشگاه ها، خوابگاه ها، حمایت از فناوران و رفع سایر نیازهای این نهاد مارا یاری می کنند.

در ادامه این گردهمایی، عضو هیئت موسس بنیاد حامیان علم وفناوری از راه اندازی این بنیاد در حاشیه نخستین گردهمایی ملی خیرین آموزش عالی کشور خبر داد و گفت: خیرین با ایجاد مشروعیت می توانند مشارکت کلیه هموطنان را در این بنیاد فراهم کنند.

عباس مصلی نژاد افزود: اعتمادسازی از امروز در دستور کار این بنیاد قرار دارد چرا که کشور ما بعد از مکزیک، جوان ترین هرم سنی دنیا را دارد و با دارا بودن 4 میلیون و 600 هزار دانشجو که 6 درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند، این اعتماد برای ساختن آینده این جوانان لازم است.

وی تصریح کرد: با اختصاص اعتبارات دولتی، نمی توان پاسخگوی نیازهای علمی و حمایتی کشور بود، بنابراین جامعه خیرین در این راستا می توانند مردم را به مشارکت عمومی تشویق کنند.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم تعریف ثروتمند را در جامعه تسری دهیم، می توانیم ثروت مالی را به ثروت فیزیکی، بعد ثروت انسانی و در نهایت به ثروت اجتماعی تبدیل کنیم.

عضو هیئت موسس بنیاد حامیان علم و فناوری،هم در این همایش نخبگی و نخبه سازی را در کشور، یک اصل دانست افزود: کار خیرین فقط ساختن دانشگاه نیست، بلکه توجه به آینده این مملکت است.

علی سعیدی افزود: ما می خواهیم به جایگاه اعلی برسیم و برای رسیدن به این نقطه باید به سمت رفع نیازهای جامعه حرکت کنیم و انسان ها را به سوی خلاقیت که اصل کار دنیا است پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های ما نیاز به بستر مناسب، اعتبار و جایگاه دارد و حتی برای پژوهش نیز باید هزینه کنیم، ما باید به سمتی برویم که انسان های خلاق، متعهد و دانش پژوه تربیت کنیم و برای این هدف هزینه باید صرف شود.

عضو هیئت موسس بنیاد حامیان علم و فناوری افزود: ما 30 سال از علم دانشگاه های دنیا عقب تر هستیم، علم، عالم و پژوهش باید اصل محوریت دانشگاه ها باشد و از مردم نیز در امور دانشگاه و توسعه آن باید استفاده کنیم.

همچنین رییس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشکده فنی دانشگاه تهران در ادامه، گفت: دانشگاه یک معبد است که باید از آن حمایت شود، فارغ التحصیلان ما پس از خروج از دانشگاه باید تاثیرگذاری دانشگاه را احساس کنند.

رضا فرجی دانا افزود: با کمیت گرایی در دانشگاه ها چیزی حاصل نمی شود، بنابراین حفظ کیفیت شعار ماست زیرا توسعه کمی بدون پشتوانه، دودمان آموزش عالی را به باد داده است.

وی تصریح کرد: مجموعه های آموزش عالی را باید به حدی از کیفیت برسانیم که برای توسعه به مشکلی برنخورد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از روسیه و امریکا، کشور ما با 273 مهندس سومین کشور جهان در تولید مهندس است که اگر کیفیت آفرینی در این زمینه نشود در آموزش عالی به مشکل برمی خوریم و یکی از اهداف بنیاد حامیان علم و فناوری همین کیفیت آفرینی است.

محمد صالح طیب نیا، از خیرین دانشگاه اصفهان با اشاره به ضرورت پیشرفت علم در عصر حاضر گفت: توسعه علم وفناوری اولویت اول ماست، هر تحولی در این زمینه مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بالا می برد.

وی تصریح کرد: فعالیت های خیر در کشور ما بر اساس تجربه افراد انجام می شود، درحالیکه این یک مبحث دانش بنیان است ولی در کشور ما آموزش های لازم انجام نمی شود، همچنین برای رفع مشکلات موجود نیاز به مشارکت مراکز علمی و مراکز خیریه داریم.

گفتنی است؛ در نخستین گردهمایی ملی خیرین آموزش عالی کشور از سایت اینترنتی حامیان علم وفناوری و تمبر نخستین گردهمایی ملی خیرین و واقفین آموزش عالی کشور، رونمایی و لوح سپاس و تندیس به خیرین و اعضای بنیادهای خیرین دانشگاه ها و پارک های علم وفناوری اهدا شد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.