سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرگزاری فرانسه:

صادرات نفت ایران تحت نظر است / طلای سیاه بشکه‌ای ۶۵ دلار

سانجیو گوپتا، رئیس بخش نفت و گاز در موسسه رایزینی ای آی می‌گوید: بازار، افزایش صادرات نفت ایران را از نزدیک زیر نظر خواهد گرفت زیرا تاریخ دستیابی به توافق نامه جامع هسته‌ای در حال نزدیک شدن است.

به گزارش حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت 27 سنت کاهش یافت و به 61 دلار و 16 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت برنت دریای شمال نیز با 19 سنت کاهش، بشکه ای 65 دلار و 51 سنت داد و ستد شد.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به پنجم ماه ژوئن شش میلیون و 800 هزار بشکه کاهش یافت. میزان ذخایر بنزین نیز با کاهش دو میلیون و 900 هزار بشکه ای رو به رو شد.

اما سطح تولید در این کشور افزایش قابل توجهی داشت و با افزایش 24 هزار بشکه ای به نه میلیون و 710 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین سطح ممکن است.

ریک اسپونر تحلیل گر ارشد بازار در موسسه سی ام سی مارکتز در سیدنی اعلام کرد:«به سبب میزان ذخایر نفت خام آمریکا بهای نفت در بازار با افزایش همراه شد اما سطح تولید به نوبه خود مایه نگرانی است.»

دلالان امیدوارند کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا طی ماه های تابستان به همراه کند شدن روند تولید نفت شیل در این کشور بتواند سبب کاهش عرضه نفت در بازارهای جهانی شود.

افزایش ذخایر نفت خام در آمریکا یکی از دلایل سقوط بیش از 50 درصدی بهای نفت بین ماه های ژوئن و ژانویه بود.

وزارت انرژی آمریکا در گزارش خود اعلام کرد پیش بینی می‌شود تولید نفت در این کشور تا اوایل سال 2016 به تدریج با کاهش مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور،‌ دلالان همچنین احتمال بازگشن نفت ایران به بازارهای جهانی را زیر نظر دارند.

شش قدرت جهانی - انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا - در تلاش برای دست یابی به توافق نامه جامع هسته ای با ایران تا روز 30 ژوئن هستند.

در صورت دست یابی و اجرای این توافق نامه، قدرت های جهانی به تدریج تحریم های اعمال شده علیه ایران را لغو خواهند کرد و این اقدام سبب می‌شود ایران بتواند نفت بسیار بیشتری را وارد بازار کند.

سانجیو گوپتا رئیس بخش نفت و گاز در موسسه رایزینی ای آی می‌گوید: «بازار افزایش صادرات نفت ایران را از نزدیک زیر نظر خواهد گرفت زیرا تاریخ دست یابی به توافق نامه جامع هسته ای در حال نزدیک شدن است.»

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.