سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

تامین آب کشاورزی اراضی پایین دست با تکمیل سد بلوبین شهرستان ایجرود

سد بلوبین علاوه بر تامین آب شرب و صنعت برخی از شهرها و روستاهای شهرستان ایجرود، آب کشاورزی اراضی پایین دست سد را نیز تامین خواهد کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ؛مهندس امیرحمیدنیا درخصوص عملیات اجرایی سدبلوبین پیشرفت فیزیکی طرح ساختمان سد بلوبین را 28 درصد اعلام کرد وگفت: مطالعات این سد از سال 1385 شروع شده وعملیات اجرایی بدنه سد از ابتدای سال 92 آغاز شده است که مبلغ قرار داد اجرای بدنه سد و تاسیسات جانبی آن حدود700 میلیارد ریال است.

وی افزود: این سد علاوه بر تامین آب شرب و صنعت برخی از شهرها و روستاهای شهرستان ایجرود، آب کشاورزی اراضی پایین دست سد را نیز تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: این سد از نوع خاکی با هسته رسی، دارای ارتفاع از بستر رودخانه 57 متر، حجم کل مخزن سد 54 میلیون مترمکعب طول تاج 320 متر و عرض تاج آن 12 متر است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 93 حدود 475 میلیارد ریال در این طرح هزینه شده و اعتبار سال جاری برای این پروژه نزدیک به170میلیارد ریال است وعملیات اجرایی سیستم انحراف آب سد پایان یافته و انحراف آب آن درسال 92 انجام شده است و درحال حاضرجبهه های مختلف پروژه از جمله خاکبرداری بستر سد وسر ریز درحال انجام می باشد.


انتهای پیام/گ



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.