سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صفحات اجتماعی روزنامه در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛

پیشخوان اجتماعی 21 خرداد ماه 1394

چترهای نیروی مسلح بر سر جنگل ها و گودال پر از آب در روستای خوش از موضوعاتی است که روزنامه‌های کشور در صفحات اجتماعی امروز خود پیگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان چتر های نیروی مسلح بر سر جنگل ها نگاهی به وضعیت جنگل های ایران و نحوه حفاظت و نگهداری از آن ها پرداخته  و می‌نویسد جنگل می‌سوزد چون اعتبار، تجهیزات و نیروی مناسب برای دفاع از آن وجود ندارد و شرایط اقلیمی نیز راه را برای نابودی آن بیش از پیش هموار کرده است به طوری که چند روز گذشته حدود یک هزار هکتار از جنگل های ایران به دلیل نبود اراده ای قوی برای مقابله با آتش سوزی های جنگل از بین رفت به طوریکه اگر سازمان ها و دستگاه ها با یکدیگر بیشتر همکاری کنند می‌توان به رفع مشکلات منابع طبیعی کشور مانند آتش سوزی امیدوار بود.

این روزنامه در ادامه به مطالبی همچون وضعیت جنگل های ایران سازمان مرتبط برای حفاظت از جنگل ها انجام تفاهم نامه ها در سازمان های مرتبط با حفاظت از جنگل ها ، تفاهم نامه میان سازمان جنگل ها و نیروهای مسلح برای حفاظت از منابع طبیعی پوشش 80 درصدی منابع طبیعی در ایران و ... اشاره می‌کند.

ابلاغ مصوبه فوق العاده سختی کار برای محیط بانان، قهر یک ویژگی کودکانه، زن و شوهرهایی که عاطفه را طلاق داده اند، ترمیم معدل دیپلم در دستور کار نیست، یک زندان اوین و 4خریدار و ببر سفید بلاخره از قرنطینه خارج شد از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

روزنامه جام جم را که ورق بزنیم به گروه شوکروزنامه ایران می‌رسیم که به خبر دوئل خونین شرور افیونی با پلیس در پشت بام پرداخته که بیانگر اتفاقاتی است که این روزها به وضوح دیده می‌شود و بیانگر ناامنی، بی توجهی به حقوق دیگران و گسترش آسیب های اجتماعی است.

ماجرا از این قرار است که داریوش دلقک شرور سرشناس محله فلاح تهران با پلیس درگیر شد و در برابر دیدگان خانواده اش خودزنی کرد این خلافکار هنگام فرار با شلیک پلیس زمین گیر شد این در حالی است که با دستور قضایی از دادسرای ناحیه 20 تهران ماموران پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر برای بازرسی خانه این شرور به محله فلاح ابوذر رفتند.

مرگ زن جوان در آرایشگاه، محاکمه فوق العاده قاتلان جنجال ساز زن میان رودی، گودال پر از آب در روستای خشک، اعدام 11مجرم در زندان رجایی شهر و پایان جولان قاضی قلابی در یزد از موضوعات دیگری است که گروه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما،روزنامه همشهری  در صفحه شهری امروز خود به موضوع دشمنان آرزوی دیدن آثار تحریم در تهران را به گور خواهند برد،‌پرداخته که در این باره می‌خوانیم.

شهردار تهران در دو مراسم جداگانه گفت: درست است که تحریم‌ها اقتصاد کشور را تحت فشار قرار داده ولی این فقط به خاطر تحریم ها نیست بی برنامگی و ضعف مدیریت در این دولت و دولت گذشته از تحریم ها هم موثر تر است آمریکا نباید احساس کند که ما وابسته به تصمیم و اراده او هستیم.

در ادامه روزنامه نگار به مطالبی همچون بهره برداری از 74 طرح شهری در منطقه 6 تهران،  اهمیت قدرت اداره و مدیریت در داخل کشور، انجام طرح های مدیریت شهری بدون وقفه و توجه به تحریم ها، نبود اثری از تحریم ها در نقاط مختلف تهران، وضعیت کنونی تهران نسبت به پاریس و ... اشاره می‌کند.

30درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی هستند، ارزیابی کارشناسان خارجی برای جهانی شدن دریاچه شهدای خلیج فارس و فعالیت کارخانه روغن در پناه فرمانداری تهران از موضوعات دیگری است که روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود آن را بررسی می‌کند.

از خبرهای شهر تهران سری بهروزنامه هفت صبح می زنیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع زندگی 426 کودک همراه مادرشان در زندان ها پرداخته و در این باره می‌نویسد 6سال گذشته بود که بند نوسان زندان ارومیه به بنیاد کودک مراجعه و در خواست تاسیس مهد کودک داشت در حال حاضر این مهد کودک با 6سال سابقه به حدود 35 کودک خدمت ارائه می داد و به دنبال همین تجربه مثبت بود که تصمیم گرفته شد مهد کودک هایی در سایر زندان های کشور راه اندازی شود.

در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون استقرار مهد کودک در زندان‌های کرج، ورامین، بیرجند، کرمان، اراک و خراسان، برگزاری جلسات بررسی مهد کودک در زندان های کشور و .. اشاره می‌کند.

این روزنامه در صفحات پرونده روز، تازه های دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و راهنمای بازار خود موضوعات رشته دکتری همچنان روی بورس، شیائومی در اندیشه تسخیر بازارهای جهانی، افزایش سن ازدواج در کشور و صفر تا صد پرداخت مالیات به شیوه الکترونیکی را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/ 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.