سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربستان سعودی در مسیر وضع قوانین تجددگرایانه

هافینگتن پست امروز در گزارشی از قصد دولت سعودی برای مجاز اعلام کردن رانندگی زنان بدون نیاز به اجازه مردها خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از هافینگتن پست، عربستان سعودی در نظر دارد رانندگی زنان بدون نیاز به اجازه مردها را مجاز اعلام کند؛ اما بسیاری از شهروندان سعودی نسبت به عملی شدن این قانون تردید دارند. طبق قوانین فعلی عربستان سعودی، زنان زیر 45 سال پیش از رانندگی باید از حمایت‌گر مذکر خود مجوزی ارائه دهند. زنان در این رده سنی همچنین تحت هر شرایطی ملزم به داشتن دست‌کم یک همراه هستند.

قوانین جدید به این معنا خواهد بود که دیگر نیازی نیست زنان عربستانی پیش از رانندگی از وزارتخانه‌های مختلف برای صدور مجوز درخواست دهند. طبق این قوانین، مجوز سفر بر مبنای دلیل سفر صادر می‌شود نه سن و سال. گزارش‌های عربی حاکی از آن است که اصلاحات جنجال‌برانگیز تجددگرایانه با این هدف در عربستان سعودی مطرح شده‌اند که این کشور در ردیف "کشورهای توسعه یافته" قرار گیرد. با این حال، برخی از سعودی‌ها از وضع احتمالی این قوانین به شدت انتقاد کرده‌اند. 

علیرغم تلاش دولت عربستان سعودی برای وضع قوانین تجددگرایانه، زنان همچنان ملزم به همراهی دست کم یک نفر هستند. صدها نفر در شبکه اجتماعی توییتر در هشتگی با عنوان "محدودیت رانندگی زنان سعودی" به بیان عقاید خود پرداخته‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.