سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

عدم رعایت الگوی کشت سبب افزایش صادرات سیب زمینی

هزینه‌های بالای داشت، کاشت، برداشت و نهاده‌های اولیه سبب شده قیمت محصولات کشاورزی بالا رود و لذا کشاورزان نتوانند نسب به اقتصادی بودن این بخش از کشاورزی خود بهره‌مند شود.

سید محمد سادات ابراهیمی دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش چهار برابری صادرات سیب زمینی در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته، علی رغم مخالفت‌ها اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های دولت برای بهبود قیمت محصولات کشاورزی متاسفانه به دلایل مختلفی اعم از عدم اقتصادی بودن تولید که در کشاورزی وجود دارد، برای برون رفت از این مشکلات راه‌کارهای متفاوتی که زنجیروار به هم متصل هستند باید صورت گیرد در واقع یک علت به تنهایی راه حل تمام معضلات کشاورزی نیست. 

وی افزود: صادرات بخش کشاورزی با وجود فشارهایی که در اطراف وجود دارد و نیازمند محصولات کشاورزی هستند، متاسفانه حضور محصولات کشاورزی در بازار کشورهای همسایه به شدت ضعیف است و نیاز به  تلاش بیشتری دارد. لذا بخشی از مسائل و مشکلات این حوزه فاصله معنا دار بین عرضه و تقاضا است.

دیبر دوم کمیسیون کشاورزی بیان کرد: در واقع عدم رعایت الگوی کشت سبب شده این محصولات  بازار واقعی خود را بدست نیاورند و با افت قیمت‌ها مواجه باشند، لذا هزینه‌های بالای داشت، کاشت، برداشت و نهاده‌های اولیه سبب شده قیمت محصولات کشاورزی بالا رود و کشاورزان نتوانند نسبت به اقتصادی بودن این بخش از کشاورزی خود بهره‌مند شوند. 

سادات ابراهیمی در پایان تصریح کرد: دولت در این زمینه باید توجه و تلاش بیشتری داشته باشد همانند تلاشی که در افزایش قیمت گندم انجام  داد و تا حدودی قیمت گندم نسبت به سال‌های قبل بهتر شد در نتیجه هر جا که دولت حضور پیدا کند می‌تواند اثر گذاری مثبتی داشته باشد.
  
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.