سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان؛

رکوردی جدید در تولید نیشکر

تولید نیشکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به 4 میلیون و 845 هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از خوزستان؛ مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان تولید شکر در سال زراعی 94-93 را 506 هزار تن اعلام کرد که در تاریخ تولید این شرکت بی سابقه بوده است.

نسیم صادقی در خصوص صنایع جانبی تولید شده اظهار داشت: در سال زراعی مذکور نیز 32 میلیون لیتر الکل، 7 هزار تن خمیر مایه، 40 هزار تن خوراک دام و 67 هزار متر مکعب MDF در شرکت های وابسته به شرکت توسعه نیشکر تولید شد.

وی بر ثبات در تولید و کاهش نوسانات تاکید کرد و افزود: با درنظر گرفتن فاکتورهایی چون وضعیت آب و میزان شوری آن و کم بارانی های سال های اخیر پیش بینی می کنیم در سال زراعی آتی با 10 درصد افزایش تولید میانگین، 525 تا 550 هزار تن شکر تولید کنیم .

صادقی نقش استان در تأمین شکر کل کشور  را کلیدی خواند و گفت: شرکت توسعه نیشکر به تنهایی 40 درصد شکر تولیدی کشور را تامین می کند که با احتساب سایر واحدهای نیشکری امسال تولیدکننده حدود 55 درصد شکر کشور هستیم.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان مجموع میزان برداشت تن در هکتار در توسعه نیشکر را بیش از 76 تن در هکتار دانست که با استانداردهای جهانی برابری می کند.

به سرانجام رساندن کارخانه تولید شکر قهوه ای در واحد میرزا کوچک خان با کمک کارشناسان هندی و نیز  پیگیری اجرایی شدن احداث کارخانه کاغذ و احداث گلخانه موسسه تحقیقات نیشکر از جمله برنامه های این شرکت است که به گفته مدیر عامل آن امسال محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.