سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛

پیشخوان اجتماعی 20خرداد 1394

گدایان به روز می‌شوند نیکوکاران نه و شبیه خون پلیس پایتخت به گردانندگان 9شبکه دزدان موضوعاتی است که در صفحات اجتماعی امروز روزنامه‌های کشور پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم در یادداشتی با عنوان "گدایان به روز می‌شوند نیکوکاران نه" نگاهی به وضعیت گدایان میلیونر و زیر پا گذاشتن قوانین اجتماعی و برخورد جامعه با آنها و ترویج فرهنگ گداپروری پرداخته و می‌نویسد: خبرهای عجیب و غریب زیادی تا به حال درباره گدایان میلیونر منتشر شده خبرهایی که هر کدام برای روشن شدن تکلیف هر انسانی با این جماعت فریبکار کافی است اما هر روز بر جمعیت متکدیان تقلبی اضافه می‌شود.

در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون وجود "وجود حدود 5هزار متکدی در تهران، 400هزارتومان میانگین درآمد روزانه متکدیان براساس  پژوهشی در تهران، گدایان مسلح به شوکر در تهران، باندی عمل کردن متکدیان" و ... اشاره می‌کند.

اما روزنامه جام جم را که ورق بزنیم، به گروه شوک روزنامه ایران می‌رسیم که خبر "شبیه خون پلیس پایتخت به گردانندگان 19شبکه دزدان" منتشر کرده است. ماجرا از این قرار است که در عملیات‌های غافلگیرانه و اطلاعات دو ماهه پلیس 19 شبکه دزدان مسلح در پایتخت و 108 تبهکار در جرایم سرقت‌های خونین، خودرو، لوازم داخل خودرو و خانه شناسایی و دستگیر شد به طوریکه 60دزد از آنها سابقه دار هستند.

"آتش نشانی مقصر حادثه مرگبار خیابان جمهوری، پرواز نافرجام 22مسافر مرموز از مشهد به هامبورگ، مرگ؛ آخرین خواسته پدر خوانده، مرگ تلخ زیر چرخ‌های خودرو پدر، محاکمه دوباره شکنجه گر زن ایرانی در برلین" از موضوعاتی است که صفحه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما روزنامه همشهری است این روزنامه در صفحه شهری خود به موضوع "روزهای بود و نبود مترو برای شهرهای اقماری تهران" پرداخته و می‌نویسد: ساخت مترو در شهرهای اقماری پایتخت پس از سال‌ها هنوز وضع مبهمی دارد گرچه احداث برخی از خطوط مترو در شهرهای اقماری تهران وعده داده شده اما دولت جدید تمایلی برای توسعه مترو اقماری ندارد.

"بازگشت ریزگردها؛ در خانه بمانید، حمایت شورای شهر از بروزرسانی تجهیزات آتش نشانی تهران و بهره برداری از انرژی بوستان در بوستان دوستدار کودک" از موضوعات دیگری است که روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود آن را بررسی کرده است.

روزنامه هفت صبح روزنامه بعدی ماست که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع "چرا زنان شطرنج بازهای خوبی نیستند" پیرامون وجود نابرابری جنسیتی در بازی شطرنج پرداخته و در این باره می‌خوانیم: زنان شطرنج بازهای خوبی نیستند زیرا نابرابری جنسیتی در بازی شطرنج وجود دارد و ساختار مغزی زنان و مردان با هم تفاوت‌هایی دارند به طوریکه مطالعاتی در باره تفاوت های ذاتی مردان و زنان مطرح شده است.

در ادامه نویسنده به مطالبی همچون "وضعیت زنان شطرنج باز، مقایسه ساختار ژنتیکی مغز مردان و زنان، بزرگ بودن 10درصدی مغز مردان نسبت به زنان، بیشتر بودن ماده خاکستری مغز مردان، بیشتر بودن ماده سفید مغز زنان" و... اشاره می‌کند.

این روزنامه در صفحات پرونده روز تازه‌های دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و راهنمای بازار خود موضوعات "چگونه قاتلان ستوان مرادی به دام افتادند، سیستم عامل اپل برای شما تصمیم می‌گیرد، همه چیز زیر آلومینیوم سفید است و میان مایه‌ها در بازار موبایل" را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.