سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مقامات سعودی فراتر از حجم سیاسی کشورشان دست به اظهار نظر می‌زنند

یک کارشناس سیاست خارجی، گفت: اظهارات گستاخانه سفیر عربستان در لندن علیه جمهوری اسلامی ایران نوعی عقده گشایی و برآیند شکست نظامی این کشور در یمن است.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات گستاخانه سفیر عربستان در لندن عیله ایران، اظهار داشت: اظهارات گستاخانه سفیر عربستان در لندن علیه جمهوری اسلامی ایران نوعی عقده گشایی و برآیند شکست نظامی این کشور در یمن است.
 
وی ادامه داد: مقامات عربستان سعودی این شکست را ناشی از حمایت ایران از ملت یمن تلقی می‌کند و با توجه به اینکه این حملات هیچ دستاورد سیاسی و نظامی برای آنان نداشته در نتیجه  مقامات سعود فراتر از حجم سیاسی کشور خود دست به چنین اظهار نظری زده‌اند.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: عربستان سعودی یک رژیم واپس‌گرا، غیر دموکراتیک و کاملا قبیله‌ای تلقی می‌شود و این رژیم هیچ‌گونه جایگاهی در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ندارد و  بسیار کوچکتر از آن است که بخواهد در مورد مسائل منطقه‌ای، جهان و جمهوری اسلامی اظهارنظر کند.
 
هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: اظهارات اخیر سفیر رژیم سعودی در لندن نوعی طنز سیاسی است، اینگونه اظهارنظرها با تمسخر رسانه‌های بین‌المللی مواجه شده زیرا عربستان در جایگاهی نیست که بتواند تهدیدی برای ایران به شمار برود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: یمن ، عربستان ، سفیر ، اظهارات ، حجم ، سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
موسوی
۰۳:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
چی بگم عربستان خیلی کچیکترازاین حرفاست عزیزمن