سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم:

برگزاری 300 کرسی آزاداندیشی در طول 13 سال/ آئین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی در حال تدوین است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص کرسی های آزاد اندیشی در طی 13 سال تنها 300 کرسی آزاد اندیشی با شاخص های معین برگزار شد.

 سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: میزان برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه ها قطعا اندک است و همین امر نیازمند توجه مسئولان به این قضیه است. 

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه دانشجویان از کمبود برگزاری کرسی های آزاد اندیشی گله‌مند هستند، افزود: من اعتراض دانشجویان را وارد می‌دانم و به همین علت است که بسیاری از جلسات در آمار کرسی‌های آزاد اندیشی جایی ندارد. 

هاشمی با اشاره به این مطلب که تاکنون 300 کرسی ‌آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: در طول مدت 13 سال 300 کرسی آزاد اندیشی با شاخص واقعی این کرسی‌ها در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار شد که در آن تبادل نظر بین موافقان و مخالفان مطرح شد. 

وی تصریح کرد: ما قبول داریم که بسیاری از جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی آنگونه که باید برگزار نمی‌شود و این هم به دلیل وجود محدودیت‌های فرهنگی، اجتماعی و رسمی است، البته ما در این مسیر در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفتگوهای مفصلی مطرح کرده‌ایم و در کارگروه فرهنگی تربیتی دانشگاه‌ ، جلسات مشترکی با دستگاه‌های مختلف داشته‌ایم. 

هاشمی تصریح کرد: هم‌اکنون در حال تدوین آئین نامه های جدید برای کرسی های آزاد اندیشی هستیم تا مشکلات این کرسی ها در دانشگاه‌ها بر طرف شود. 



انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.