سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکایت یک مادر فرانسوی علیه کاخ الیزه برای پیوستن پسرش به داعش

یک مادر فرانسوی شکایت خود علیه دولت "فرانسوا اولاند" را مبنی بر کوتاهی در جلوگیری از پیوستن پسر 16 ساله‌اش به داعش تسلیم دادگاه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس24، امروز یک مادر فرانسوی شکایت خود علیه دولت "فرانسوا اولاند" را مبنی بر کوتاهی در جلوگیری از پیوستن پسر 16 ساله‌اش به داعش تسلیم دادگاه کرد.

این پسر که در رسانه‌های فرانسه تنها با نام مخفف B از او یاد می‌شود، در 27 دسامبر 2013 از زادگاه خود در شهر "نیس" واقع در ناحیه "پروانس آلپ-کوت دازور" بدون اطلاع خانواده‌اش عازم پیوستن به تروریست‌های غربی-عربی داعش می‌شود.

این نوجوان 16 ساله نیز مانند سایر تروریست‌ها، کشور ترکیه را به‌عنوان گذرگاه امن خود برای پیوستن به داعش انتخاب کرده بود. وکیل خانوادگی این پرونده در مصاحبه‌ای گفته بود: "البته بدنامی ترکیه در کمک به عزیمت تروریست‌ها به سوریه بر همگان اثبات شده است."

به گفته این وکیل، عجیب است که پلیس فرانسه به این نوجوان 16 ساله که با یک بلیت یکسره و بدون چمدان عازم ترکیه بوده مظنون نشده است.

مادر این پسر با تکیه بر این حقیقت که دولت فرانسه سفر اتباع خود برای پیوستن به گروه داعش را تسهیل می‌کند، خواستار غرامت 110 هزار یورویی برای خود و 3 فرزند دیگرش از دولت فرانسه شده است. 

شبکه فرانس24 در این گزارش با اذعان به نقش اتباع اروپایی در جمع تروریست‌های تکفیری، از کشور فرانسه به‌عنوان عمده‌ترین تأمین کننده نیروهای گروه داعش با آماری حدود 500 تبعه فرانسویِ حاضر در سوریه یاد می‌کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.