سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

افتتاح 21 پروژه کشاورزی در قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه 9 پروژه از این 21 پروژه، آبی و خاکی است، تاکیدکرد: 4 پروژه در زمینه دامی، 4 پروژه در زمینه گیاهی، 2 پروژه در زمینه شیلات و 2 پروژه درزمینهٔ صنایع کشاورزی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا طلایی در نشست خبری که امروز در ساختمان جهاد کشاورزی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه کشاورزی در قم چیزی بالغ‌ بر 100 هزار هکتار را در برمی‌گیرد، گفت: از این مقدار 70 هزار هکتار سطح زیر کشت است که 18 هزار از این اراضی مخصوص کشت باغی و 52 تا 53 هزار هکتار نیز مخصوص اراضی زراعی است که بیشتر آن را جو در برمی‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه محصولات باغی قم را عمدتاً پسته تشکیل می‌دهد گفت :سطح زیر کشت پسته قم 8 هزار هکتار است که 2 هزار هکتار آن در حال حاضر بارور است.

طلایی با اشاره به اینکه میانگین کشت پسته در کشور 600 کیلو است، افزود: این مقدار در قم به یک‌تن و 200 کیلو می‌رسد که حدود دو برابر میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه  قم در شرایط خشکی و بحران آب به سر می‌برد و بیش از 75 درصد برداشت آب در بخش کشاورزی از اب های زیر زمینی تامین میشود گفت : در سال‌های گذشته حجم آب استان 400 میلیون مترمکعب روان آب بود که این مقدار در حال حاضر به صفر رسیده است.

طلایی گفت : برای مدیریت این بحران سیاست‌های مختلفی از قبیل تغییر اراضی کشت، تغییر نوع محصول و تصحیح برداشت آب اندیشیده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه دولت 11 میلیارد تومان در بحث آبیاری اراضی استان قم اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: هرساله بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار میلیون مترمکعب مصرف آبیاری اراضی در قم شده است.

طلایی با اشاره به نزدیک بودن هفته جهاد کشاورزی، گفت: 21 پروژه در بخش جهاد کشاورزی در این هفته افتتاح می‌شود که چیزی بالغ‌بر سرمایه‌گذاری 161 میلیارد ریالی را دربر می‌گیرد؛ که موجب اشتغال زایی برای 153 نفر شده است.

انتهای پیام/س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.