سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

کاهش عملکرد مزارع گندم شهرستان خدابنده

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: خسارت سرمازدگی، سیل و تگرگ و در پی آن عدم بارش کافی باران در سه ماهه اول امسال که منجر به خشکسالی شد را علت اصلی کاهش عملکرد مزارع گندم شهرستان عنوان کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ؛عیوضی با اشاره به کاهش عملکرد مزارع گندم شهرستان خدابنده خسارت سرمازدگی،سیل وتگرگ و در پی آن عدم بارش کافی باران در سه ماهه اول  امسال ،که منجر به خشکسالی شده است را علت اصلی کاهش عملکرد مزارع گندم شهرستان بیان کرد.

وی طغیان سن پوره در مزارعی که قابل برداشت نیستند و کشاورزان تمایلی برای حفظ محصول ندارند را باعث تشدید خطر ودر نتیجه آن ،تشدید آفت سن در مزارع مذکور عنوان و اضافه کرد : این عوامل می تواند وضعیت بحرانی را برای سال آینده ایجاد کند.

 این مسئول  افزود: برآوردهای انجام شده مبنی بر غیرقابل برداشت بودن 21هزارهکتار از مزارع غلات شهرستان می باشد که با احتساب، حوادث خشکسالی، سرمازدگی، سیل و تگرگ بالغ بر 350 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است که بیشترین خسارت در دو بخش زرین رود و افشار می باشد که با وضعیت فعلی پیش بینی می گردد مقدار 100هزار تن گندم دراین شهرستان برداشت گردد.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت:استمهال وامهای کشاورزان به ویژه در مناطقی که با خسارت های زیادی مواجه شده اند را محتمل دانست.

عیوضی به اقدامات انجام شده علیه آفت سن،وعملیات سمپاشی که تا 15 خرداد ماه امسال در سطح12هکتار 844 هکتار از مزارع گندم اشاره کرد و عزم مجموعه نهادهای شهرستان را با اطلاع رسانی و ترغیب کشاورزان به مبارزه علیه این آفت خواستار شدند.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: کاهش ، مزارع ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.