سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

راه اندازی نخستین جست و جو گر حدیثی میزان در قم

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات موسسه دار الحدیث گفت:‌ احادیث موجود در کتاب‌های دارالحدیث مورد استناد و اعتماد است و کاربران می‌توانند در تحقیقات خود از آنها استفاده کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا سرمدی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات موسسه دارالحدیث در خصوص این سامانه گفت:حدود دو ماه برای راه‌اندازی این سامانه تحت وب زمان صرف شد و این سامانه به مناسبت اعیاد شعبانیه افتتاح و راه‌اندازی شده است و تمام احادیث موجود در کل کتاب‌های موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از ابتدا تاکنون در این سامانه گردآوری شده است.

سرمدی، با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه برای نخستین بار جست‌وجوگر حدیثی فعال شده است، گفت: این سامانه شامل مجموعه کتاب‌های روایی جامع احادیث شیعه است و کاربر به این وسیله در تمام کتاب‌های دارالحدیث جست‌وجو می‌کند و با وارد کردن عبارت مدنظر جست‌وجوی لفظی در متن و ترجمه احادیث انجام می دهند و به طور عملی احادیثی که مد نظر دارد، در اختیارش قرار می‌گیرد.

وی گفت: کاربر با جست‌وجو می‌تواند به متن،‌ ترجمه و آدرس حدیث دسترسی داشته باشد و جلد وصفحه کتاب به اطلاعش می‌رسد.

سرمدی با اشاره به اینکه کاربر در این سامانه می تواند به هر یک از احادیث در اصل کتاب مراجعه کند و دسترسی داشته باشد گفت :کاربر باید عبارت مطالعه کتاب را انتخاب کرده و حدیث مدنظر را ذکر کند و سپس امکان مراجعه به کتاب را دارد.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات موسسه دار الحدیث گفت :این سایت به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است و آدرسی که برای  این سامانه در نظر گرفته شده است : www.mizan.hadith.net می باشد ، همچنین پژوهشگران می‌توانند از این سامانه استفاده کرده و نکات تکمیلی برای بهبود را به شماره 37176241 اعلام کنند.

انتهای پیام/س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.