سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات آموزش خانواده لازمه ارتقاء نظام سلامت است

خدمات آموزش خانواده که یک دوره آموزش شش جلسه‌ای است زمینه ساز ارتقا نظام سلامت محسوب می‌شود و باید توسط متولیان به آن پرداخته شود.

یاسمن متقی پور دانشیار اسبق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده در ایران راهنمای اجرای برنامه آموزش خانواده همراه با فرم‌های آموزشی حاوی اطلاعات در مورد بیماری‌، درمان، ارتباط بیمار و خانواده، روشهای پیشگیری از عود بیماری‌ و حل مسئله تدوین شده است. 

وی گفت: جلسات نظارت بر آموزش تیم درمانی در جلسات یادآوری برای خانواده بیماران نیز به تدریج اضافه شده‌اند که می‌توانند در رفع هزینه‌های اضافی نظام سلامت موثر واقع شود. 

تقی پور اظهار داشت: روشهای مداخله در خانواده با هدف برقراری ارتباط با خانواده بیماران، آموزش و حیات از آنان در کاهش میزان عود، دفعات بستری و همچنین میزان استرس و فشار روانی خانواده موثر است و نباید آن را رها نمود. 

وی گفت: این موضوع در کشور ما، که در مراحل اولیه برنامه ریزی برای خدمات روان‌پزشکی جامعه نگر و برنامه‌های پیگیری است از اهمیت خاصی برخوردار است و نباید از آن غافل بود. 

متقی پور اجرای طرح‌های کلان مبتنی بر آموزش خانواده‌ها را یکی از گامهای اساسی کاهش هزینه درمان، بستری و افزایش اقتصاد سلامت دانست و گفت: مسئولان در طرح تحول نیز باید به طور جدی به آن بپردازند تا شاهد نتایج ارزنده آن باشیم. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.