سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روشن پژوه به باشگاه خبرنگاران گفت:

اجرای مرحله دوم طرح "شناسایی گسترش اعتیاد" پس از ماه رمضان

مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی از اجرای مرحله دوم طرح شناسایی گسترش اعتیاد پس از ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت : مرحله اول این طرح تا پایان خرداد به اتمام می رسد.

محسن روشن پژوه مدیر کل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خبرنگار رفاهی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح شیوع شناسی اعتیاد به عنوان  یکی از اقدامات سازمان بهزیستی کشور که برای بررسی علل و عوامل اعتیاد انجام می شود،اظهار کرد: طرح شیوع شناسی اعتیاد ( همایش ملی خانوار )یک نمونه مطالعاتی از جمعیت عمومی افراد ساکن شهر و روستا است که در آن دو پرسشگر زن و مرد ، متخصص و آموزش دیده ، همراه با کارت شناسایی به درب منازل مراجعه کرده و سئوالاتی را در خصوص مصرف مواد از خانواده ها می پرسند.

روشن پژوه با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر در تمامی استانهای کشور درحال اجرا بوده و پژوهشگران درحال جمع آوری اطلاعات از نمونه‌های انتخابی هستند تصریح کرد: گروهای هدف این طرح افراد 15 تا 65 ساله هستند.

وی افزود:این طرح در دو فاز اجرا خواهد شدکه فاز اول ، تا پایان خرداد ماه به اتمام رسیده و فاز دوم آن بعد از ماه مبارک رمضان اجرا می شود .

معاون امور پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پایان تصریح کرد: تمامی پرسشنامه ها کاملا بدون نام و نشان و محرمانه ثبت می شود و فقط توسط تیم تحلیگر امکان دسترسی به آن وجود دارد و سازمان بهزیستی از هموطنان می خواهد صادقانه به سئوالات پاسخ داده و  این اطمینان را می دهد که این پژوهش هیچ ربطی به مالیات و یارانه ندارد و صرفا جهت بررسی آمار مصرف و الگوهای مختلف آن انجام می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فاز ، رمضان ، شیوع ، طرح ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.