سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون ‌شهردار‌ مشهد:

راه اندازی 15 تصفیه‌خانه محلی در مشهد

معاون ‌شهردار مشهد مقدس گفت: به‌زودی ۱۵ تصفیه خانه محلی در مشهد مقدس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، خلیل‌الله کاظمی صبح امروز در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تالار شهر اظهار داشت: در 15 منطقه مطالعه شده شهر مشهد تصفیه خانه محلی احداث می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌های محلی باید جایگزین تصفیه‌خانه‌های بزرگ شوند، گفت: تصمیم داریم تا به جای ایجاد فاضلاب‌های بزرگ، فاضلاب‌های کوچک و محلی را با مشارکت بخش خصوصی تاسیس کنیم.
 
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: تصفیه‌خانه‌ها محلی با سرعت تصفیه 20 لیتر در ثانیه احداث می شود و از پساب‌های به وجود آمده در کنارعمل تصفیه در این تصفه خانه‌ها نیز در بحث آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد.
 
کاظمی ادامه داد: در این روش سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد تصفیه خانه اقدام می‌کند و از طرفی دیگر شهرداری برای خرید پساب برای استفاده در فضای سبز به سرمایه گذار تضمین خرید می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه این مالکیت برای سرمایه گذار به صورت موقت است گفت: این تصفیه خانه‌ها با توافق شهرداری و سرمایه گذار پس از 15 سال به صورت مجدد به شهرداری باز خواهد گشت.
 
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد آب را مهمترین مشکل کنونی کلان شهرهای کشور عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون کشاورزان بسیاری در پایین دست شهر مشهد برای همین پساب قیمت‌های هنگفتی پرداخت می‌کنند.
 
کاظمی تصریح کرد: توسعه فضا سبز را نمی‌توان در شهر متوقف کرد بنابراین باید برای آبیاری آن از امکانات موجود استفاده کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون آب مورد استفاده برای آبیاری فضای سبز از دو منبع چاه‌های آب و آب شرب تامین می‌شود لذا لازم است تا ما برای این دو ظرفیت گران‌بها گزینه سومی با عنوان آب خام را به فرایند آبیاری فضای سبز اضافه کنیم.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.