سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

برزک می تواند تبدیل به یکی از مهترین قطب های گردشگری استان شود

رئیس اداره میرات فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت : برزک می تواند تبدیل به یکی از مهترین قطب های گردشگری استان شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران " محسن جاوری" در بازدید از شهر برزک بیان داشت: طبیعت زیبا و بکر شهر برزک بسیار محسور کننده است و این شهر از لحاظ جغرافیایی و برخورداری از منابع طبیعی و چشم اندازهای زیبا از موقعیت خوبی بهره مند بوده و بافت تاریخی آن در اکثر قسمت ها دست نخورده همچنان پابرجاست و این نکته بسیار مثبت این شهر است.

وی ضمن بازدید از حمام دوره صفوی شهر برزک به وضعيت این حمام تاریخی اشاره کرد و گفت: با توجه به قدمت تاریخی و استحکام، بخش اعظمی از این حمام و براي احیاء این اثر شاخصلازم است توافقنامه ای بین این اداره و شهرداری محترم برزک در قالب طرح مشارکتی در مرمت و بازسازی این اثر اقدامات ویژه ای صورت پذیرد.

جاوری خاطر نشان کرد: توجه به حفظ آثار تاریخی منطقه فرهنگی کاشان همواره از اصول اولیه این اداره در اجرای طرح ها بوده است. 


رئیس اداره میرات فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان در پایان بازدید از شاخص ترین جاذبه های گردشگری برزک شامل موزه مردم شناسی، محوطه گردشگری سر آسیاب و تنها آسیاب آبی فعال منطقه، سرمایه گذاری در بخش گردشگری را یکی از ضروریات این شهر دانست و تاکید کرد: راهکار مناسب ضمن تبلیغات برای معرفی برزک تسهیل در امور سرمایه گذاری و ارائه بسته‌های تسهیلاتی به سرمایه‌گذاران جهت ترغیب ایشان و ایجاد زیر ساخت های مناسب گردشگری است و برای دستیابی به این مهم نقش شهرداری برزک کلیدی و بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه شهردار برزک ضمن عرض تبریک به مناسبت انتصاب ایشان به سمت ریاست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان ، احیاء و مرمت مسجد جامع برزک،تجهیز موزه مردم شناسی،مرمت و ساماندهی بافت سنتی و ده ها مورد دیگر را از اقدامات شهرداری برزک در جهت حفظ آثار تاریخی شهر برزک دانست.

مهندس مرتضی والی زاده در پایان اظهار داشت: شهر برزک با 58 اثر تاریخی و 9 اثر ثبتی و جاذبه های بکر و نیز موقعیت ویژه اقلیمی و آب و هوایی، می‌تواند یکی از قطب های گردشگری منطقه کاشان باشد که با اهتمام ویژه اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان و ارگانهای ذیربط شهرستان و در صورت تامین اعتبار لازم می تواند با وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی و منابع سرشار خدادادی تبدیل به یکی از قطب های مهم استان اصفهان در بخش گردشگری گردد و همچنین زمینه رشد تفریحی و توریستی این شهر فراهم شده و اشتغال زایی و درآمدزایی چشمگیری برای شهر بعمل آورد.  


انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.