سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

آغاز سرشماری بهاره حیات وحش در زیستگاه های استان گلستان

سرپرست اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان از آغاز سرشماری از گونه های حمایت شده قوچ و میش در مناطق مختلف زیستگاهی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ؛ احمد دباغیان افزود: سرشماری از گونه های حمایت شده قوچ و میش به منظور آگاهی از چگونگی تغییرات جمعیت گونه های مورد نظر و کسب اطلاعات لازم در خصوص وضعیت آماری و پراکنش این پستانداران در مناطق مختلف زیستگاهی استان گلستان در حال انجام است.

وی افزود: سرشماری از گونه های قوچ و میش به واسطه داشتن ویژگی های بیولوژیکی و اکولوژیکی و وضعیت حساس آنها از لحاظ جمعیتی هر ساله در دو مرحله فصل بهاره و پاییز صورت می گیرد که عملیات  سرشماری بهاره در ماه خرداد انجام می شود.

دباغیان تصریح کرد: مامورین یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های گرگان ، علی آباد کتول و کردکوی با تشکیل 24 گروه سه نفره متشکل  از کارشناسان و محیط بانان در مناطق مختلف حفاظت شده طرح سرشماری را آغاز کردند و با مشاهده مستقیم حیات وحش وضعیت آماری آنان را ثبت می کنند.

سرپرست اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان بیان کرد: با برگزاری این طرح سرشماری می توان  اطلاعات آماری وهمچنین وضعیت جمعیتی آنها را بدست آورد و همچنین  راهکارهای مدیریتی مناسبی را جهت حفظ و حمایت از این گونه های با ارزش انتخاب کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.