سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرباسیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

اصلاح آمار واردات گوشی تلفن همراه/ موبایل کیلویی به کشور وارد نمی‌شود

رییس کل گمرک با اشاره به اینکه گوشی تلفن همراه را نمی‌توان به صورت کیلویی به کشور وارد کرد، گفت: در اظهارنامه‌ها نیز اطلاعات بر اساس مشخصات و ویژگی‌ها ثبت می‌شود.

مسعود  کرباسیان رییس کل گمرک در گفتگو با خبرنگار تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به انتقادات وارده به گمرک مبنی بر اعلام آمار واردات گوشی تلفن همراه بر مبنای واحد وزن گفت: در اظهارنامه‌ها اطلاعات گوشی تلفن همراه بر مبنای مشخصات و وی‍ژگی‌ها و تعداد ثبت می‌شود.

وی افزود: این انتقاد وارد است که آمار واردات گوشی تلفن همراه نباید به صورت کیلویی اعلام شود و بر این مبنا به تمامی گمرکات اعلام شده که آمار را از این به بعد بر مبنای تعداد اعلام نمایند.

کرباسیان تاکید کرد: ارزش این کالا به تعداد است چون نوع موبایل‌ها با هم متفاوت است و بر مبنای وزن نمی‌توان آن را به کشور وارد کرد.

گفتنی است؛ در دو ماهه نخست سال جاری بر اساس آمار  گمرک، بیش از 100 تن گوشی تلفن همراه به ارزش 44.5 میلیون دلار به کشور وارد شد. 

این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 17.71 درصد و از نظر ارزشی 14.39 درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

همچنین در اردیبهشت ماه نیز 30.8 میلیون دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 18.12 درصد و از نظر ارزشی 15.83 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.