سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور؛

35 زلزله بزرگ در ایران رخ داده است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 35 زلزله بزرگ در ایران رخ داده است و ایران جزء ده کشور بلاخیز جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ نجار امروز در مراسم افتتاحیه اولین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران بر ضرورت آموزش‌های صحیح در زمان بحران تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه 35 زلزله بزرگ در ایران رخ داده است خاطرنشان کرد: ایران جزو ده کشور بلاخیر جهان است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ایران جزو ده اول کشور بلاخیز جهان است،افزود: اگر نمی توانیم جلوی وقوع حوادث را بگیریم اما می توانیم با مدیریت پیشگیری بسیاری از تلفات را کاهش دهیم و در زلزله ورزقان نیز می‌توانستیم با اقدامات پیشگیرانه بسیاری از تلفات را کاهش دهیم.

نجار با بیان اینکه افزایش دانش و سطح آگاهی موجب کاهش تلفات زلزله در کشوری مانند ژاپن شده بیان کرد: اکنون در این کشور زلزله‌هایی با شدت 7 و  8 ریشتر  رخ می‌دهد اما تلفاتی صورت نمی‌گیرد و ما نیز می‌توانیم با مدیریت، بسیاری از تلفات را کاهش دهیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: مهمترین حادثه پیش روی کشورمان که احتمال وقوع آن می رود زلزله است و با مدیریت می‌توان خسارتها را کاهش داد و با تجربه هایی که اندوخته ایم می توانیم کارهای ساده و موثری را انجام داد.

نجار یادآور شد: آموزش در سطوح مختلف مردم و مسئولان دارای اهمیت خاصی است و با توجه به تغییر در مدیران برگزاری کارگاه های آموزشی حایز اهمیت است و در زمینه های مختلف مقابله با حوادث نیز آموزش، دارای اهمیت است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وضعیت ساخت و سازها در کشور خاطر نشان کرد: ساخت و ساز در کشور متحول شده است اما تحصیل کیفیت مطلوب نیازمند آموزش مردم است و ایجاد مطالبه مصالح استاندارد و کارگران ماهر درمیان مردم مهم است.

وی با یادآوری اهمیت آموزش مردم در زمان حوادث اظهار کرد: اولین کسانی که در زمان حوادث می توانند کمک کنند خود اعضای خانواده هستند و به همین جهت آموزش در سطوح مردم معنای اساسی پیدا می کند و امداد گری اولیه را انجام دهد.

برگزاری دوره های مدیریت بحران با افقی 5 ساله

مرتضی اکبرپور ، معاون آمادگی و مقابله با بحران سازمان مدیریت بحران کشور نیزدر این جلسه با اشاره به برگزاری اولین کارگاه از هفت کارگاه مدیریت بحران در کشور گفت: 5 کارگاه دیگر در سطح استانی و دو کارگاه نیز در سطح کشوری برگزار می‌شود.

وی  با بیان اینکه اعضای شرکت کننده نیز شورای مدیریت بحران استانها هستند، ادامه داد: فلسفه برگزاری این کارگاه ها ایجاد آمادگی برای مقابله با بحرانها است تا مدیریت بحران ایجاد شود و به همدلی و همزبانی در مدیریت بحران برسیم.

معاون آمادگی و مقابله با بحران سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: عدم آمادگی کامل اعضای شورای مدیریت بحران موجب می‌شود تا در زمان بحرانها ، بحرانی دیگر را در درون این شورا شاهد باشیم و بحران در بحرانی دیگر رخ دهد.

اکبرپور یادآور شد: این دوره ها با افقی 5 ساله در سطوح استانی، شهرستانی و روستایی نیز برگزار خواهد شد تا در حوادث در نطفه مقابله کنیم و در زمان وقوع حوادث، توانمند سازی در اولین مرحله وقوع بحران‌ها رخ دهد.

مدیریت بحران در اکثریت دستگاه ها فعال باشند

اسماعیل جبارزاده ، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت یادگیری در مقابله با بحران گفت: آموزش در تمامی مسائل امری ضروری است و در امر مقابله با بحران نیز این آموزش مهمتر است.

وی تاکید کرد: آموزش اساس کار خدمات ما است و در هر جایی که آموزش‌ها مستمر و مهم بوده نتایج خوبی نیز حاصل شده است و تمامی ساعات آموزشی در این دوره توشه خوبی برای روزهای سختی خواهد بود که همه از مدیران انتظار آن را دارند.

استاندار آذربایجان شرقی بر مدیریت بحران در ساعات طلایی تاکید کرد و گفت: مدیریت بحران در برخی کشورها به لحاظ اهمیت آن در سطح وزارتخانه است و در کشور ما نیز به عنوان معاونت وزارتخانه فعالیت می‌کند و باید مدیریت بحران در اکثریت دستگاه های حاکمیتی این ستادها فعال باشند.

جبارزاده یادآور شد: در زمان زلزله ورزقان کسی فکر نمی‌کرد که چنین حادثه ای در آن ایام رخ دهد و حوادث در زمانی غیر مترقبه رخ می‌دهد و باید منتظر حوادث بود.

این کارگاه آموزشی به مدت 4 روز در تبریز و با حضور 180 نفر برگزار می‌شود و دانشگاه امام حسین متولی علمی این کارگاه خواهد بود.

انتهای پیام/د 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.