سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

افتتاح و آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان دردبستان استاد احمد آرام اصفهان

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ازافتتاح و آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان با هدف احقاق حق نوآموزان و تضمین سلامت جسمی و روحی آنها در راستای پرورش استعدادهای درخشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ محمد حسین قائدی ها ضمن بیان این مطلب گفت: درصد عظیمی از قشر جامعه ما را دانش آموزان تشکیل می دهند که سلامت جسمی و روحی آنان و حرکت به سمت اصلاح مشکلات آنها در این زمینه بسیار حائز اهمیت است چرا که سلامت آینده مملکت ما بستگی به این نوآموزان دارد.

وی تضمین سلامت جسمی و روحی کودکان را حق طبیعی آنها برشمرد و خاطر نشان کرد: بر اساس آمار گرفته شده از دانش آموزان مشخص شد که درصد زیادی از آنها بدون خوردن صبحانه بر سر کلاس درس حاضر می شوند که خانواده ها نیز در این مسئله سهیم هستند و می توانند با پیگیری این موضوع در حل سریع این مشکل اقدام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: امسال در راستای این طرح برای اولین بار گار گاه های توانمند سازی را راه اندازی کردیم و این در حالی ست که این موضوع به صورت اینترنتی هم در حال انجام شدن می باشد

محمد حسین قائدی ها در ادامه در خصوص سامانه الکترونیکی سنجش سلامت افزود: زمانی که خانواده های نوآموزان به مدرسه مرد نظر خود جهت ثبت نام مراجعه می کنند تمامی اطلاعات آنها به وسیله مسئولان مدرسه وارد این سامانه می شود و از طریق وزارت خانه سازمان آموزش و پرورش هدایت می شود سپس به صورت خودکار نوبت دهی می کند که بعد از آن باید به مرکز رجوع کنند تا مشخص شود که باید به کدام بخش بروند و این در حالیست که مزیت سرعت در انجام امور کارها، آمارگیری و شناسایی سریع نو آموزانی که در این بخش مشکلاتی دارند از فواید این سامانه می باشد.

وی درادامه خاطر نشان کرد: براساس آمارهای بین المللی بین 10 تا 15 درصد از کودکان دارای مشکلات جسمی، حسی یا ناتوانی های رشدی هستند و تشخیص به موقع این کودکان نه تنها می تواند از بروز معلولیت در آنها جلوگیری نماید بلکه در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر واقع خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در حاشیه مراسم این افتتاحیه تصریح کرد: سلامت جسمی دانش آموزان یکی از اهداف اصلی ما در آموزش و پرورش است که در ابتدا سعی داریم خانواده های دانش آموزان را در خصوص اهمیت به سلامت فرزندانشان یادآور شویم.

قائدی ها همچنین افزود: عدم شناخت به موقع مشکلات این کودکان هم باعث می شود که آنها 2 تا 3 سال در مدارس عادی مشغول به تحصیل شوند و پس از آن به واسطه ی وجود نارسایی های مختلف جسمانی و یا عقب ماندگی های ذهنی قادر به ادامه تحصیل نباشند و آنگاه به آموزش ویژه هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه 51 پایگاه سنجش در 40 منطقه و نواحی استان از امروز آغاز به کار کرده است، گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان استان اصفهان در سال جاری ویژگی های خاصی نسبت به سال گذشته دارد از جمله آغاز به کار زودتر از سال های گذشته که امسال پیش بینی می شود کلیه نوآموزان استان قبل آغاز سال تحصیلی وارد طرح سنجش سلامت خواهند شد.و این در حالیست که در سال جاری حدود 250 هزار دانش آموز ورودی به پایه های دوره ابتدایی در استان هستند و تعداد نوآموزان ورودی به پایه اول ابتدایی حدود 85 هزار نفر خواهند بود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.