سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باباخانلو در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

55 درصد از تعاونی‌های کشور فعال هستند

سرپرست اداره کل توسعه تعاون وزارت کار گفت:55 درصد از تعاونی های کشور فعال هستند که البته برنامه های بلند مدتی برای احیای فعالیت بقیه تعاونی ها در دستور کار وزارتخانه قراردارد

پیمان باباخانلو، سرپرست اداره‌ کل توسعه تعاون وزارت کار در گفت و گو با خبرنگار رفاهی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تعداد تعاونی‌هاي ثبت شده در کشور اظهارکرد: بالغ بر دویست هزار تعاونی و اتحادیه ثبت شده در کشور وجود دارد.

وي افزود: بيش از 55 درصد از اين تعداد با ظرفيت كامل در حال فعالیت بوده و مابقی به دلایلی از جمله مشکلات عمومي حاكم بر فضاي كسب‌وكار، دچار مشكل  هستند. 
 
سرپرست اداره‌ کل توسعه تعاون وزارت کار با اشاره به برنامه‌های اين وزارتخانه برای احياي تعاونی‌هاي تصریح کرد: برنامه‌های كوتاه‌مدت و ميان‌مدتي برای احياء و توانمندسازي اين گونه تعاونی‌ها در دستورکار وزارتخانه قرار دارد و انتظار مي‌رود كه با اجراي آنها، سالانه بخشي از اين تعاوني‌ها به چرخه فعاليت بازگردند.
 
وي اضافه کرد: اين واحدها در حوزه تعاوني‌هاي تولیدی قرار داشته و از كمبود نقدينگي (سرمايه‌درگردش) رنج مي‌برند. 
 
سرپرست اداره کل توسعه تعاون وزارت کار تاکید کرد: "تعاوني ثبت نشده" وجود ندارد و شركت‌هايي كه براساس قانون بخش تعاوني در سازمان ثبت شركتها به ثبت رسيده باشند، به عنوان تعاوني شناخته مي‌شوند.
 
باباخانلو در پایان گفت: فعال سازی 10 درصد از تعاونی ها در سال جاری از جمله برنامه های وزارتخانه محسوب می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.