سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

مدیر کل تعاون روستایی فارس معرفی شد

با حضور مدیر عامل تعاون روستایی کشور امروزدر مراسمی احد بهجت حقیقی به عنوان مدیر کل جدید تعاون روستایی فارس معرفی و از زحمات حسن شیبانی در این سمت تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در این مراسم گفت: اقتضای کار کشاورزی بر کار جمعی است و پیشبرد این بخش با کار فردی امکان پذیر نیست.

حسین صفایی با بیان اینکه تولید کشاورزی ایران متکی به توان کشاورزری خرده پا است گفت: 80 درصد کشاورزان ایران خرده پا هستند.

وی گفت : سازمان مرکزی تعاون روستایی برای ساماندهی کشاورزان روند ایجاد تشکل های تخصصی کشاورزی را در پیش گرفته است افزود:در ایران شکل گیری و اداره تعاونی های روستایی و کشاورزی به صورت شبکه ای است.

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای تعاونی ها گفت: در حال حاضر 3 میلیون تن انبار چند منظوره در خدمت تعاونی ها است .

صفایی با تاکید بر لزوم شبکه های تعاونی همچنین افزود: در سند چشم انداز باید 25 درصد اقتصاد کشور در دست تعاونی ها باشد که در حال حاضر تنها 8 درصد در دست تعاونی ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این مراسم گفت: هدف ماهوی تعاون روستایی خرد جمعی و تفکر عقلانی و تغییر رفتار از فرد گرایی به جمع گرایی است.

مهدی قاسمی به اهمیت جایگاه تشکل های مردم نهاد اشاره کرد و گفت : نظام خرده مالکی نظامی منسوخ شده است و به لحاظ اقتصادی بازدهی اقتصادی کافی را نخواهد داشت .

وی همچنین در ادامه افزود: بنا داریم از توان تعاون روستایی فارس در ساماندهی نظام بهره برداری محصول استفاده بیشتر کنیم .



انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.