سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‌دستمالچی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

آتش افروزی عربستان با اتخاذ سیاست‎های غلط علیه کشورهای منطقه

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: عربستان تاکنون نتیجه ملموسی از حمله به یمن بدست نیاورده و تنها خود را تحت فشار افکار عمومی داخلی و بین‌المللی قرار داده و می‎توان گفت در اتخاذ چنین سیاستی دچار بن‎بست شده است.

"احمد‌ دستمالچی" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه عربستان در راه بی بازگشت قدم گذاشته و یک روز در باتلاقی که خود ساخته که بر اساس محاسبات غلط استراتژیکی بوده، فروخواهد رفت، اظهارداشت: عربستان دچار بحران‌های متعدد داخلی و خارجی شده و  امروزه در سردرگمی به سر می‌برد و هر کاری که می‌کند مسلماً بر ضد منافع ملی خودش خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه رژیم عربستان مقدمات ورود به چنین سیاست‌های تهاجمی را نداشته و نخواهد داشت، گفت: کشوری که بخواهد با همسایگان خود درگیر شود باید یکسری مقدمات و زیرساخت‌هایی را داشته باشد تا بتواند این کار را انجام دهد که عربستان بدون محاسبه قدم بر میدان‌های بسیار بزرگ‌تر از حد خودش گذاشته که بی‌تردید شمشیر اقداماتش علیه‌اش خواهد بود و بیشتر از گذشته متضرر خواهد شد.

دستمالچی با بیان اینکه انتخاب چنین سیاست‎هایی عربستان را در باتلاق یمن یمن فرو خواهد برد، تاکید کرد: عربستان تاکنون نتیجه ملموسی را از حمله به یمن به دست نیاورده و تنها خود را تحت فشار افکار عمومی داخلی و بین‌المللی قرار داده است و می‎توان گفت در اتخاذ چنین سیاستی دچار بن‎بست شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدام عربستان علیه عراق از ریسک بالاتری برای پادشاهان آل سعود برخوردار خواهد بود، اظهارداشت: عراق نظر نظامی و اقتصادی دولتی قدرتمند است و مقامات عراقی بارها تأکید کرده‌اند که اگر این رفتارهای آل‌سعود ادامه پیدا کند با پاسخ متقابل روبرو می‌شود، به نظر می‌رسد که عربستان در مرحله تست‌زنی درباره واکنش‌های عراق است، که عراقی‌ها هم جواب‌های مناسبی را تا امروز داده‌اند، بی‌تردید اگر از این دایره استراتژیک بخواهند پا فراتر بگذارند، با آتش بازی کرده‌ است.

وی در پایان گفت: در گذشته نیز اتفاقاتی در نقاط مرزی عربستان و عراق صورت گرفت که گروه‌های عراقی، عربستان را با تهدید جدی روبرو کردند که اگر بخواهند مرزهای عراق را ناامن کنند، شهرهای عربستان نیز ناامن خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: عربستان ، عراق ، جنگنده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.