سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کمتر از ۵۰ درصد شبکه فاضلاب اصفهان نیازمند بازسازی است

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت‌: قدمت بالای شبکه فاضلاب شهر اصفهان فرسودگی آن را به دنبال داشته بر این اساس بازسازی شبکه فاضلاب یکی از اولویت‌هایی بوده که در دستور کار قرار گرفته است‌.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان اصفهان، هاشم امینی با اشاره به فرسودگی شبکه فاضلاب شهر اصفهان اظهار داشت: در سال 1344 شبکه فاضلاب شهر اصفهان اجرائی شده که قدمت بالای این شبکه فرسودگی آن را به دنبال داشته بر این اساس بازسازی شبکه فاضلاب یکی از اولویت‌هایی بوده که در دستور کار قرار گرفته است‌.
وی افزود: طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان به بیش از 3 هزار و 600 کیلومتر می‌رسد که برآورد شده به دلیل قدمت بالای شبکه حدود 50 درصد آن نیاز به بازسازی و اصلاح دارد که هزینه‌ای بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان دربر دارد‌.
مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان به وقوع حوادث شبکه فاضلاب اشاره و بیان کرد: در سال‌های اخیر فرسودگی شبکه فاضلاب اصفهان حوادثی پی در پی در بر داشته که بارزترین آن‌ها حادثه شبکه فاضلاب خیابان‌های مشتاق‌، نظر‌، میر و چمران بوده که با وجود گستردگی وقوع این حوادث با تلاش به موقع اکیپ حوادث آبفا در حین جاری بودن فاضلاب این حوادث در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار شدند‌.
وی با توجه به حادثه شبکه فاضلاب چهارراه نظر که به تازگی به وقوع پیوست تصریح کرد: پس از بررسی اکیپ بازرسی و حوادث آبفای استان اصفهان محرز شد، کلکتور فاضلاب چهارراه نظر به سمت نظر شرقی تاج آن دچار خوردگی شد‌.
امینی گفت: قدمت شبکه فاضلاب شهر اصفهان که به بیش از 40 سال رسیده، می‌رفت سبب وقوع حادثه‌ای بزرگ در شهر اصفهان شود که قبل از آنکه این اتفاق روی دهد بازسازی کلکتور فاضلاب به قطر 90 × 135 میلی‌متر چهارراه نظر که 25 درصد فاضلاب شهر اصفهان از این قسمت عبور کرده تا به تصفیه‌خانه جنوب منتقل شود در دستور کار قرار گرفت و عملیات تعویض و بازسازی شبکه انجام شد‌. این خط لوله 60 درصد فاضلاب جنوب و غرب اصفهان را به تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب انتقال می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد‌: تاج کلکتور فاضلاب چهارراه نظر به دلیل فرسودگی دچار خوردگی شدید شده بوده و این فرآیند منجر به نشست زمین شده که بازسازی 85 متر از شبکه فاضلاب این محدوده اجرائی شد‌.
مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان به چگونگی مهار این حادثه پرداخت و اظهار داشت‌: کلکتور فاضلاب چهارراه نظر در حالی مورد بازسازی قرار گرفته که فاضلاب غرب و جنوب اصفهان در این محدوده جاری بوده، اما با این وجود در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازسازی شد‌.
وی به ایزوله کردن کارگاه بازسازی شبکه فاضلاب چهارراه نظر اشاره کرد و افزود: از آنجائی که این عملیات در حین جاری بودن فاضلاب با دبی بسیار بالا که حدود 600 لیتر در ثانیه بوده، صورت گرفته بر این اساس محدوده کارگاه ایزوله شد و تنها افراد محدودی مجاز به ورود به منطقه کارگاهی بودند‌.
امینی بازسازی به موقع کلکتور فاضلاب چهارراه نظر را بسیار ضروری دانست و بیان کرد: بازسازی به موقع کلکتور چهارراه نظر از وقوع حادثه مهیبی جلوگیری کرد، چرا‌ که اگر اکیپ بازرسی و حوادث آبفا به موقع احتمال وقوع این حادثه را خبر نمی‌دادند حجم عظیمی از فاضلاب در یکی از مراکز مهم شهر اصفهان که جمعیتی زیادی روزانه در این محل تردد می‌کنند جاری شده و پس‌زدگی فاضلاب صورت می‌گرفت.
وی تصریح کرد: تعویض کلکتور فاضلاب خیابان نظر در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک این عملیات در این منطقه هم اجرائی می‌شود‌.
مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه پروژه ترمیم و بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان پروژه عظیمی بوده که برای نخستین بار در کشور در دستور کار قرار گرفته، خاطرنشان کرد: به منظور اجرای فاز نخست آن بالغ بر هزار و 770  میلیارد ریال فاینانس خارجی تخصیص یافته که مقرر شده با بهره‌مندی از دانش روز و تکنولوژی نوین عملیاتی شود‌.
انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.