سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگزاده خبر داد:

روند تولید نیشکر پس از آبگیری گتوند بهتر شده است

معاون فنی و پژوهشی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: بر اساس گزارش موسسه آب دانشگاه تهران، وضعیت تولید نیشکر پس از آبگیری سد گتوند بهتر شده است.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، سیدعیسی بزرگزاده در این باره اظهار داشت: در سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان نهادی مستقل، ماموریت یافت از طریق انجام مطالعه جامع و تخصصی، اثرات سد گتوند بر شوری رودخانه کارون را بررسی کند. 

وی افزود: این مطالعات در زمستان سال ۹۳ به موسسه آب دانشگاه تهران واگذار و اولین گزارش آن در اردیبهشت ماه امسال منتشر شد.

معاون فنی و پژوهشی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تصریح کرد: در بخش کشاورزی این گزارش که به اثرات سد گتوند می‌پردازد، شاخص عملکرد نیشکر (تن در هکتار) به عنوان شاخص ارزیابی مطرح شده و اگر گزارش موسسه آب دانشگاه تهران را مطالعه کنید تغییرات زمانی میانگین عملکرد نیشکر در کشت و صنعت‌های نیشکر درج شده است.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات ارائه شده در این گزارش، نرخ روند کاهش عملکرد (تن در هکتار) مجتمع‌های کشت و صنعت نیشکر قبل از آبگیری سد گتوند در حدود ۷ برابر شدید‌تر از سال‌های پس از آبگیری سد گتوند بوده است.

بزرگزاده ادامه داد: این گزارش نشان می‌دهد در سال‌های پس از آبگیری سد گتوند مجتمع‌های توسعه نیشکر راندمان بالاتری داشته‌اند و نه تنها ساخت سد گتوند عملکرد این واحد‌ها را بد‌تر نکرده، بلکه سبب بهبود شرایط تولید این مجتمع‌ها نیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس آماری که موسسه آب دانشگاه تهران در گزارش خود درج کرده، وضعیت تولید نیشکر پس از آبگیری سد گتوند بهتر شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.