سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا رویای ساماندهی شبکه‌های پیاده راهی منطقه 12 به حقیقت می‌پیوندد

در انضباط بخشی به ترافیک، اصلاح رفتار کاربران از طریق اعمال قوانین و مقررات با محوریت خط سفید اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران هر چه به مرکز شهر نزدیک می‌شویم همه چیز باید ارزشمند‌تر باشد ولی متاسفانه در تهران وقتی به مرکز شهر و منطقه 12 که حافظه‌ی تاریخ پایتخت محسوب می‌شود سری بزنیم متوجه خواهیم شد که سکونت روز به روز در آن کاهش یافته و منطقه به محلی برای خرید و فروش مواد مخدر و کاسبی دستفروشان تبدیل شده است و بخش زیادی از سکنه، زندگی در ایهن منطقه را رها و به مناطق دیگر تهران مهاجرت کرده‌اند و متاسفانه این منطقه با چنین خدمت و آثار گرانبهایی تنها به انبار کاسب‌های محل تبدیل شده است.

*احیای بافت قدیم منطقه 12

با توجه به شرایط نامناسب منطقه، متاسفانه راه‌کارهای مسئولان تنها روی برگه‌های کاغذ باقی مانده و تا عمل به آن راهی طولانی را در پیش داریم.
شهردار تهران در خصوص بافت قدیمی منطقه می‌گوید: در صد احیای بافت قدیم این منطقه هستیم و بازسازی کامل این بافت، در مواردی که نیاز به نوسازی است در قالب طرح جامع بهارستان انجام می‌گیرد.

*موتور سواران در پیاده‌روها جولان می‌دهند 

در سال‌های اخیر منطقه 12 دچار اختلالات بصری و کالبدی در حوزه نظام اجتماعی است که بی‌نظمی‌های موجود در نحوه تردد موتورسیکلت ها و سایر وسایل نقلیه در محدوه بازار دیده شده است، موتورسیکلت‌هایی که به بهانه‌ی حمل و بار خود به انبار و یا مغازه خیلی راحت حق افراد پیاده را پایمال و در پیاده‌راه‌ها تردد می کنند. البته حضور دستفروشان را نیز نباید نادیده گرفت که با چهره‌ای حق به جانب با رهگذران برخورد و نگاهی غضب‌آلود آن ها را متوجه اشتباه خودشان می کنند گویی افراد پیاده مقصر و انان مظلومانی هستند که در حقشان ظلم شده است.

در همین راستا معادل حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توسعه شبکه پیاده‌راهی در محدوده بازار تهران را یکی از برنامه های مدیریت شهری عنوان می‌کند.

همچنین در موضوع مدیریت حمل و نقل بار و کالا، ساماندهی حاملان بار اعم از موتورسیکلت ها، وانت بارها و گاری‌های دستی ، مد نظر است و در محور انضباط بخشی به ترافیک ، اصلاح رفتار کاربران از طریق اعمال قوانین و مقررات با محوریت خط سفید در دستور کار قرار دارد.
 
جابجایی بار و کالا در بازار تهران ، وضعیت رقت‌باری دارد و توجه به زندگی کارگرانی که کار جابجایی در بازار را بر عهده دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گفتنی است مدیریت بار و کالا در بازار تهران نیاز به ساز و کاری برای ایجاد سازمانی منسجم و منظم دارد به شکلی که هم نیازهای معیشتی کارگران بازار را برطرف کند و هم بتواند پاسخ‌گوی نیاز انبوه شهروندانی که هر روز به قلب تجاری کشور مراجعه می‌کنند، باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.