سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور رئیس پژوهشکده ی میراث فرهنگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رسانه در آگاهی بخشیدن و توسعه ی میراث فرهنگی نقش بسزائی دارند

باید به این باور برسیم که هر هزینه ای در حوزه‌ی میراث فرهنگی انجام دهیم، هزینه نبوده و درآمد ملی فرهنگی برای کل جامعه محسوب میشود.

سید احمد محیط طباطبائی مشاور رئیس پژوهشکده‌ی میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی گروه فرهنگی اشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از مهمترین راههای حفاظت از میراث فرهنگی شناخت دقیق و معرفی آنها است، از طریق انواع هنرها و رسانه ها میتوان به بحث آشنایی مردم با میراث فرهنگی پرداخت، برگزاری  کنگره ها، نمایشگاهها و همایش ها در حوزه ی معرفی، نمایش و بررسی آثار در افزایش گرایش مردم تاثیرگذار است.

وی با دیدگاه توسعه محور بودن میراث فرهنگی افزود: میراث فرهنگی مقوله ای است که مردم، مسئولین دولتی و غیر دولتی، کارشناسان ونهادها باید در کنار هم به شناسائی، حفظ و توسعه ی آن کمک کنند، میراث فرهنگی از ارکان توسعه کشور است که جا دارد با بازنگری و سیاست گذاری های مناسب به رشد آن همت گماریم.

محیط طباطبائی در ادامه به لزوم سیاست گذاری های بلند مدت در حوزه کودکان اشاره کرد و گفت: مخاطبان اصلی در حوزه ی موزه ها و میراث فرهنگی کودکان هستند، همه ی تلاش هایی که در این حوزه انجام میگرد در بلند مدت به رشد فرهنگ و توسعه ی کشور کمک میکند، در این راستا رسانه ها در آگاهی بخشیدن و توسعه ی مفهوم میراث فرهنگی و جایگاه آن نقش بسزائی دارند.

وی در خاتمه تصریح کرد: در حوزه ی میراث فرهنگی گاها با ضعف در قوانین مواجه هستیم، برخی قوانین وجود دارند ولی اجرا نمیشوند و بعضی دیگر هنوز تصویب نشده و ضمانت اجرائی پیدا نکرده اند، لذا در این زمینه اگر مصوباتی مبنی بر تخفیف، معافیت از مالیات و یا قوانین مشابه کاربردی تصویب شود مردم تشویق شده و به این باور میرسند که هر هزینه ای در حوزه ی میراث فرهنگی انجام دهند در واقع هزینه نبوده و درآمد ملی فرهنگی برای کل جامعه محسوب میشود.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.