سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه چین:

طرف‌های مذاکره‌کننده هسته‌ای نبايد مطالبات جديد مطرح کنند

وانگ یی از همه طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات هسته‌ای ایران خواست درخواست‌های جدید مطرح نکنند و به نگرانی های مشروع طرف مقابل احترام بگذارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه چین، وانگ یی، وزیر امور خارجه این کشور از همه طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات هسته‌ای ایران خواست درخواست‌های جدید مطرح نکنند و به نگرانی های مشروع طرف مقابل احترام بگذارند.

وانگ یی که به روسیه سفر کرده است گفت:« با توجه به اینکه مذاکرات در مراحل پایانی خود قرار دارد اوضاع بسیار پیچیده شده است اما همه باید صبور باشند.»

وانگ در دیدار همتایان روس و ایرانی خود افزود:«ما باید این مرحله از مذاکرات را بر اساس چارچوب توافق لوزان پیش ببریم و برای جلوگیری از پیچیده شدن مسیر مذاکرات هیچ یک از طرفها نباید مطالبات جدید مطرح کنند.»

وانگ ادامه داد:«باید نگرانی‌های مشروع همه طرفها را در نظر گرفت و آن را به صورت معقول حل کرد. همه طرفها باید به طور هماهنگ حرکت کنند و زیاد از هم فاصله نگیرند.»

وی اضافه کرد:«دستیابی فوری به توافق به نفع نظام جهانی منع گسترش تسلیحات هسته ای خواهد بود و همچنین به صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند.»

وی همچنین تاکید کرد: چین به ایفای نقش مثبت خود در این مذاکرات ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.