سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسیاری از وریدهای واریسی ناشی از بیماری‌های مزمن است

اگرچه وریدهای واریسی معمولا در بین زنان بویژه زنان باردار مشاهده می‌شود، اما بسیاری از موارد این بیماری ناشی از بیماری‌های مزمن است.

اعظم آقاجانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، گفت: ابتلا به بیماری‌های مزمن نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و بیماری‌های کلیوی موجب بروز عوارض پوستی از جمله التهاب، قرمز، تورم و خارش بر روی پوست می‌شوند و برای مقابله با این عوارض، مقابله و پیشگیری از بیماری مزمن اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: عارضه وریدهای واریسی از عارضه‌های بسیار مهم  و شایع است که موجب بروز تورم در صورت ، پلک ها، دست‌ها و پاها می‌شود.

آقاجانی تاکید کرد: اگرچه وریدهای وارسی معمولا در بین زنان به ویژه زنان باردار مشاهده می‌شود، اما بسیاری از موارد این بیماری ناشی از بیماری مزمن است.

وی یاد آور شد: بیماری‌های قلبی، کلیوی و عوارض حاملگی از جمله مهمترین عواملی هستند که می‌توانند موجب بروز عوارض وریدهای واریسی شوند.

آقاجانی خاطر نشان کرد: البته دراغلب موارد وریدهای واریسی مشکل چندان خاصی را موجب نمی‌شوند و عوارض آنان به تدریج و با گذشت زمان از بین می‌رود.


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.