سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان حفظ نباتات:

تامین غذای سالم برای مردم از اهداف ما است

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: هدف ما تامین غذای سالم برای مردم است به همین جهت تمام تلاش ما این است که از حجم کمتری از سم استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدعلی باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات در حاشیه بازدید از گلخانه‌های صنعتی پیشوای ورامین در خصوص استفاده از سموم در محصولات کشاورزی گفت: هدف ما تامین غذای سالم برای مردم است به همین جهت تمام تلاش ما این است که از حجم کمتری از سم استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر 95 درصد از سموم از کانال‌های مجاز به کشور وارد می‌شود و تنها 5 درصد به صورت قاچاق وارد می‌شوند.

باغستانی اظهار داشت: مجوز ورود سم از سازمان حفظ نباتات صادر می‌شود و در حال حاضر سم آماده مصرف 21 تا 22 هزار تن می‌باشد.

وی در این خصوص ادامه داد: این در حالی است که این آمار 10 سال پیش 35 هزار تن بوده ورقم فعلی نشان می‌دهد که مصرف سم در کشور روند نزولی دارد.

رئیس سازمان حفظ نباتات تصریح کرد:استفاده از سم در تولید محصولات کشاورزی اجتناب پذیر است اما سازمان حفظ نباتات تلاش می‌کند این میزان از مصرف را به حداقل به رساند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 15 میلیارد هکتار از اراضی سم پاشی می‌شود و این در حالی است که زمین زراعی در کشور 16 میلیارد هکتار است.

باغستانی بیان داشت: ولی این رقم به این معنی نیست که در  95 درصد از محصولات کشاورزی از سم استفاده می‌شود بلکه ممکن است یک محصول نیازمند چند مرحله سم پاشی باشد.

رئیس سازمان حفظ نباتات در ادامه اظهار داشت: یکی از سازمان‌هایی که به جد در امر سلامت محصولات غذایی دخیل است سازمان حفظ نباتات است.

وی ادامه داد: امنیت غذایی دو مقوله مهم دارد اول بحث غذای کافی و دوم بحث غذای سالم.

وی تصریح کرد:سازمان حفظ نباتات با این  دو مقوله به طور مستقیم در ارتباط است و یکی از اجزایی که در بهره‌وری و راندمان پایین آوردن آفت محصولات کشاورزی دخیل است بحث مدیریت آفات است.

باغستانی اظهار داشت: در حال حاضر 42 درصد محصولات کشاورزی در دنیا توسط آفات از بین می‌رود و سهم کشور ما 34 درصد است که گاهی ممکن است بسته به نوع محصول 10 درصد آسیب ببیند.

وی در پایان خاطر نشان کرد :طی چند سال اخیر 104 سم از گردونه سموم خارج شده است و سازمان حفظ نباتات به طور مرتب بحث پایش محصولات کشاورزی را دنبال می‌کند و به دنبال این است که غذای سالم از مزرعه تا سفره مردم محقق گردد.

انتهای پیام/  

برچسب ها: هکتار ، کشاورزی ، سازمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.