سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

مقاوم سازی 115 هزار مسکن روستائی در آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون بیش از 115 هزار واحد مسکونی روستائی در این استان مقاوم سازی و بهسازی شده است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،به نقل ازروابط عمومی این اداره کل،محمدی اظهار کرد: در کنار مقاوم سازی خانه های روستائی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنا دارد با زیباسازی روستاها، محیط آنها را زیباتر و دلپذیرتر کند تا علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان فضا را برای جذب گردشگر و توسعه و رونق اقتصادی فراهم کنیم.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان دستگاه متولی این امر همچون گذشته برای مقاوم سازی مناطق آسیب دیده از سوانح طبیعی و نوسازی واحدهای فرسوده روستائیان، با بهره گیری از توانایی های ملی و منطقه ای در یک برنامه فشرده اقدام می کند.

وی با بیان اینکه مهمترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بخش روستائی فعالیت های عمرانی است، اظهار کرد: این فعالیت ها با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی برای بهبود شرایط زیست محیطی نقاط روستایی در سراسر آذربایجان شرقی به انجام می رسد.

محمدی گفت: تاکنون در یکهزار و 950 روستای آذربایجان شرقی بیش از 87 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان مطالعه طرح هادی انجام یافته و در655 روستا حدود 35 درصد اجرای این طرح به اتمام رسیده است.

وی یکی دیگر از فعالیت های مهم بنیاد مسکن را صدور سند املاک روستایی و شهری دانست و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با همکاری ثبت اسناد و املاک اقدام به ثبت و صدور سند مالکیت برای روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت می کند که تاکنون موفق شده ایم حدود 188هزار فقره سند مالکیت در روستاهای استان و 12 هزار و657 جلد سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر کنیم.
 انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.